- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۳/۰۲/۰۲

عضو ناظر مجلس در شورای ملی رقابت خبر داد تعیین قیمت جدید خودرو تا 15 اردیبهشت/ افزایش قیمت طبق نرخ تورم

عضو ناظر مجلس در شورای ملی رقابت خبر داد
تعیین قیمت جدید خودرو تا 15 اردیبهشت/ افزایش قیمت طبق نرخ تورم

عضو ناظر مجلس در شورای ملی رقابت با اشاره به اینکه شورای رقابت با دریافت آخرین رقم نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی اقدام به تعیین قیمت خواهد کرد، گفت: این تعیین قیمت تا 15 روز آینده و نیمه اول اردیبهشت اتفاق خواهد افتاد.

محمدعلی مددی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از شاخص‌های تعیین قیمت خودرو در فرمول ارائه شده از سوی شورای رقابت نرخ تورم است پیش‌بینی می‌شود با تغییر این نرخ شاهد افزایش قیمت خودرو نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه شورای رقابت با دریافت آخرین رقم نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی اقدام به تعیین قیمت خواهد کرد، گفت: این تعیین قیمت تا 15 روز آینده و نیمه اول اردیبهشت اتفاق خواهد افتاد.

مددی در عین حال هدفمندی یارانه و تاثیر آن در این بخش را نیز غیرقابل انکار دانست و گفت: فاز دوم هدفمندی یارانه همانند تمام بخش‌ها در حوزه خودرو نیز تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: شورای رقابت را تعیین کننده سیاست‌های قیمت خودرو است و برای اجرایی شدن آن نیازمند همکاری تمام ارگان‌ها و نهادها از جمله تولیدکنندگان، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ... است.

وی بر استفاده از ابزارهای قوه قضائیه در صورت عدم تمکین و تبعیت تولیدکنندگان از قیمت مصوبه شورای رقابت تاکید کرد.

1
1