- ارسال کننده: زخمی عشق کربلا تاریخ: ۹۳/۰۲/۰۱

اولین دوره مسابقات چالش گرانش

اولین دوره مسابقات چالش گرانش " نجات تخم مرغ "
آنا: رئیس  دانشگاهآزاد اسلامی واحد میانه از برگزاری اولین دوره مسابقات چالش گرانش با عنوان " نجات تخم مرغ " در اردیبهشت ماه 93 خبر داد.

......

 
به گزارش خبرنگار آنا، علی سلمانپور با ذکر این مطلب افزود: این مسابقات به همت و تلاش دفتر بسیج دانشجویی و با همکاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه در 22 اردیبهشت ماه سالجاری در محوطه سایت اصلی آزاد اسلامی میانه برگزار خواهد شد.
وی هدف از برگزاری این مسابقات را به کارگیری خلاقیت های مختلف و نوآوری های مبتکرانه عنوان کرد و گفت: این مسابقات همه ساله در دانشگاههای مختلف برگزار می شود و در این واحد دانشگاهی نیز در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی انجام می پذیرد و دانش آموزان و دانشجویان در هر رشته ای که باشند می توانند در این مسابقه شرکت کنند.
سلمانپور خاطر نشان کرد: هدف اصلی از طراحی این مسابقات در دنیا کسب ایده هایی برای طراحی و ساخت سازه ها  و مکانیزم هایی است که بتواند انسان را در ارسال و پرتاب کاوشگرها به سیاره های دیگر و همچنین به حداقل رساندن آسیب های وارد بر این کاوشگرها یاری کند.
رئیس واحد میانه دلیل استفاده تخم مرغ در این مسابقه را، حساسیت و ظرافت آن دانست و تصریح کرد: برای شرکت در این مسابقات می بایست سازه ی خاصی ساخته و تخم مرغ به گونه ای در آن جاسازی شود که با سقوط سازه از ارتفاعی مشخص، تخم مرغ از سازه خارج شده و کمترین آسیب را ببیند.
وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ابتکار و خلاقیت در ارائه ایده ای نو برای محافظت تخم مرغ و همچنین داشتن طرح فنی و مهندسی و از پیش طراحی شده به سالم ماندن تخم مرغ کمک می کند.
سلماپور در خصوص سالم ماندن تخم مرغ در هنگام فرود و طراحی روشی نو گفت: دانشجویان و دانش آموزان باید روشی را طراحی کنند که نحوه فرود تخم مرغ به گونه ای باشد که ضربه ناشی از برخورد باعث شکستگی آن نشود و برای این کار باید شتاب گرانش، زاویه پرتاب و پارامترهای سطح تخم مرغ و زمین مورد بررسی قرار گیرد.
وی در پایان بیان کرد: مکان اجرای مسابقه در محوطه سایت اصلی دانشگاه خواهد بود و ارتفاع محل پرتاب حدوداً 12 متر می باشد و پرتاب کردن سازه ها از سنگین ترین سازه شروع می شود و تا سبک ترین سازه ادامه می یابد.
لازم به ذکر است علاقمندان به شرکت در این مسابقه می توانند فرم ثبت نام و آیین نامه مسابقه را از سایت دانشگاه آزاد اسلامی میانهwww.m-iau.ac.ir  تهیه و با مراجعه حضوری به دفتر بسیج دانشجویی واحد نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. 
 
 
http://www.m-iau.ac.ir/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/667-%D8%A7%D9%88%D9%84%D9%8A%D9%86-%D8%AF
 
1
1