- ارسال کننده: علی مسعودی* تاریخ: ۹۳/۰۱/۲۷

نقش زنان در اقتصاد مقاومتی و مدیریت فرهنگی جامعه پر رنگ است

میانه، تبریز  ایرنا - معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه میانه با اشاره به جایگاه زنان در جامعه اسلامی گفت: نقش زنان در اقتصاد مقاومتی و مدیریت فرهنگی جامعه پررنگ است.

 

اسماعیل حیدری آزاد روز چهارشنبه در نشست با اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز میانه با بیان اینکه زنان 50 درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می دهند، افزود: خروجی نقش زنان در شهرستان مطلوب نیست در حالی که زنان می توانند در حوزه خیرین بیش از این فعال باشند.

وی اظهار کرد: زنان می توانند با رونق تولیدات خانگی، فرهنگ سازی مصرف کالای داخلی و گفتمان سازی فرهنگی، بازیابی نقش زنان در مدیریت خانه، در اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کنند .

حیدری آزاد با بیان اینکه در مدیریت فرهنگی، زنان جایگاه استادی و مربی گری جامعه را برعهده دارند، افزود: فرهنگ به عنوان اعتقادات، باورها و رفتارهای نهادینه شده در افراد، در کانون خانواده و توسط مادر شکل یافته و به جامعه انتقال داده می شود.

وی با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: این ایام بهترین فرصت برای برگزاری برنامه های مختلف از جمله اجتماع خیابانی زنان و رژه خودرویی زنان محجبه برای اولین بار در میانه همچنین برگزاری همایش پیاده روی زنان، جشنواره غذا و دیگر برنامه ها باشد تا در بین مردم شور و نشاط ایجاد کند.

فرماندار شهرستان میانه بر برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز به صورت گسترده با حضور خیرین مقیم مرکز و خارج از کشور که پتانسیل مطلوبی به شمار می روند، تاکید کرد و افزود: باید با شیوه های نوین جلب و جذب مساعدت ها و برقراری اتحاد و ارتباط بیشتر، حلقه خیرین در امور مختلف را بسط و گسترش دهیم.

1
1