- ارسال کننده: . حامد . تاریخ: ۹۳/۰۱/۲۷

دوهزارمیلیارد ریال برای اجرای طرح راه آهن تبریز - میانه اختصاص یافت

 

تبریز  عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : در لایحه بودجه سال 93 کل کشور دوهزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و تکمیل پروژه راه آهن تبریز- میانه اختصاص یافته است.

 

 

محمدحسین فرهنگی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : این پروژه یکی از طرح های ملی تاثیرگذار در اقتصاد شمالغرب کشور به شمار می رود و دولت یازدهم این پروژه را جزو اولویت های خود برای تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل و بهره برداری از آن در نظر گرفته است.

وی، اختصاص دو هزار میلیارد ریال برای دو خطه کردن راه آهن تبریز- میانه را مهم و قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: پارسال یکهزار میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شده بود که تنها 150 میلیارد ریال آن جذب شد که رقم ناچیزی است .
فرهنگی گفت: پروژه خط آهن تبریز  میانه ب طول 200 کیلومتر در دو قطعه رفت و برگشت در مجموع ب طول 400 کیلومتر از مهمترین و تاثیرگذارترین پروژه های وزارت راه و شهرسازی در بخش شبکه ریلی کشور به شمار می رود.

وی، با اشاره ب اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال 79 آغاز شده است، اظهار کرد: این پروژه از سال 79 تا 89 ب مدت 10 سال با 45 درصد پیشرفت فیزیکی سالانه در مجموع 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت این شبکه ریلی طی سال های اخیر ب طور میانگین در این پروژه سالانه 125 درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد بودیم.
فرهنگی با بیان اینکه خط آهن تبریز  میانه با توجه به اهمیتی ک در جابجایی کالا و مسافر ب کشورهای همسایه خواهد داشت و در توسعه آذربایجان شرقی و منطقه شمالغرب کشور نقش مهمی ایفا می کند ، ابراز امیدواری کرد این طرح در مدت زمان طراحی شده به بهره برداری برسد.

با بهره برداری از خط آهن تبریز  میانه مسیر 13 ساعته تبریز  تهران به هفت سال کاهش می یابد.

 

 

1
1