- ارسال کننده: علی مسعودی* تاریخ: ۹۳/۰۱/۲۶

اجرای کمربندی، ترافیک میانه را خواهد کاست/ تخصیص اعتبار برای راه آهن میانه ، تبریز

معاون امورعمرانی استانداری آذربایجان شرقی از اجرای کمربندی میانه به طول 12 کیلومتر برای کاهش ترافیک از داخل میانه توسط اداره راه و شهرسازی شهرستان خبرداد.
محمدصادق پورمهدی در حاشیه بازدید ازپروژه های راه و شهرسازی شهرستان میانه افزود: از پروژه کمربندی میانه 4 کیلومتر به اجرا رسیده و با آزادسازی مسیر 8 کیلومتر دیگر نیز به اجراخواهد رسید که با اتمام این طرح  میزان ترافیک و تصادفات داخل شهربه حداقل خواهدرسید.
وی پروژه میانه ، سرچم را از پروژهای مصوب و اولویت دار نیمه تمام عنوان کرد و گفت: محورمیانه ، سرچم از محورهای پرتردد و از ضرورتهای اجرایی به شمار می رود که به دلیل محدودیت اعتبارات به اجرا نرسید اما در سال جاری 15 کیلومتر از این مسیر به مرحله پیمان  رفت.
پورمهدی از بهسازی ، خط کشی و نصب علائم در 5 کیلومتر از مسیر میانه به تبریز و کاهش تصادفات در این مسیرخبرداده اظهارامیدواری کرد که با تامین اعتبارات لازم مسیر میانه ، تبریز نیز به اتمام برسد تا به میزان بالای رضایت مردم از راحتی تردد دراین مسیر دست یابیم.
همچنین پورمهدی در حاشیه بازدید ازایستگاه راه آهن میانه افزود:پروژه راه آهن میانه ، تبریز که جزوپروژه های اولویت دار واستراتژیک استان محسوب می شود درحال اجرابوده و تا به حال برای اجرای آن 400 میلیاردتومان اعتبارهزینه شده و با پیش بینی اعتبار200 میلیاردتومانی در سال جاری مسوولین امر بر اتمام زیرسازی این پروژه درسال جاری  تا بستان آباد قول مساعد داده اند. 
وی اظهارکرد: برقی کردن خط جدید و قدیم نیز از برنامه هایی است که در دست اقدام قرارگرفته و چون با اجرای این پروژه کل استان آذربایجان شرقی منتفع می شود به جد پیگیر پروژه بوده و امیدواریم با تامین اعتبار از دیگرمنابع و یا بامشارکت بتوانیم شاهد به اتمام رسیدن این طرح باشیم .
پورمهدی همچنین دو خطه شدن مسیر میانه ، زنجان را نیز جزو پروژه های ملی خواندو گفت: این پروژه نیز در دستورکار قرارگرفته و بعداز اتمام پروژه میانه ، تبریز که اولویت اول و مهم استان است اجرای پروژه میانه ، زنجان را نیز پیگیری خواهیم کرد. 
وی افزود: تلاش  خواهیم کرد در دولت جدید که سبب ایجاد امید فزاینده در مردم  شده ، روند عملیات اجرایی پروژه های عمرانی  از جمله طرحهای نیمه تمام در استان را شتاب داده و پاسخگوی مطالبات بحق مردم باشیم.

 

1
1