- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۳/۰۱/۲۶

راه آهن تبریز- میانه برقی می شود

 

 

محمدصادق پورمهدی عصر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه راه آهن میانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه راه آهن میانه - تبریز که جزو پروژه های اولویت دار استان است، هم اکنون با 77 درصد پیشرفت کار در حال اجراست.

وی گفت: اجرای پل های بزرگ و تونل ها از میانه تا بستان آباد در حدود 90 درصد انجام و کار زیرسازی پروژه به طول 90 کیلومتر انجام شده که تا پایان تابستان امسال به پایان می رسد.

پورمهدی دو خطه شدن خط آهن مسیر میانه - زنجان را نیز جزو پروژه های ملی اعلام کرد و افزود: این پروژه نیز در دستور کار قرار گرفته که بعد از اتمام پروژه میانه - تبریز آن را پیگیری خواهیم کرد.

تاکنون برای اجرای طرح دو خطه کردن راه آهن میانه - تبریز پنج هزار میلیارد ریال هزینه شده که برای ادامه و تکمیل آن به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.
راه آهن تبریز ـ میانه به عنوان حلقه مفقوده اتصال راه آهن سراسری به راه آهن شمال غرب باعث پیوستگی بیشتر شبکه ریلی کشور خواهد شد و براساس نظر آگاهان صنعت حمل و نقل، در صورت بهره برداری از این پروژه، درصد استفاده از خط آهن در انتقال کالا، ترانزیت و انتقال مسافر در کشور که در زمان حاضر فقط دو درصد ارزیابی شده حداقل به 20 درصد خواهد رسید.
راه آهن میانه ـ تبریز به صورت دو خطه طراحی شده که درصورت تکمیل آن، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل و از سوی دیگر فاصله بین تهران ـ تبریز از نظر مسافت 114 کیلومتر و از لحاظ زمانی از 13 ساعت به شش ساعت کاهش می یابد.

حداکثر سرعت برای واگن های باری این خط آهن 120 کیلومتر و برای واگن های مسافربری 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

1
2
1 2