- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۳/۰۱/۲۶

عضو هیئت عامل ایمیدرو خبر داد واگذاری فولاد آذربایجان به بخش خصوصی در سالجاری

 

    عضو هیئت عامل ایمیدرو گفت: نباید نگران آینده فولاد آذربایجان میانه باشیم هر چند که در سال‌جاری برای واگذاری به بخش خصوصی به فروش می‌رسد اما امیدواریم به هر مجموعه‌ای که واگذار شد بتواند این صنعت را به بهره‌وری بیشتر برساند.
به گزارش فارس ، استاندار تهران در ادامه سفر خود به میانه و در بازدید از فولاد آذربایجان اظهار کرد: مشکل تأمین مالی، بحث بهره‌وری نیروی کار، مقوله زیرساخت‌ها و حامل‌های انرژی، عدم توازن توسعه در بخش معدن و فولاد، مشکل زیرساخت حمل و نقل ریلی را از عمده دلایل پایین بودن سهم ایران در صنعت فولاد عنوان کرد.

سیدحسین هاشمی، فولاد میانه را از لحاظ تجهیزات و کیفیت در تولید از برترین‌های صنعت فولاد در کشور خواند و افزود: نباید نگران آینده فولاد آذربایجان میانه باشیم هر چند که در سال‌جاری برای واگذاری به بخش خصوصی به فروش می‌رسد اما امیدواریم به هر مجموعه‌ای که واگذار شد بتوانند این صنعت را به بهره‌وری بیشتر برسانند.

تکمیل شدن طرح ذوب فولاد میانه در آینده نزدیک

وی از تکمیل شدن طرح ذوب فولاد میانه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امیدواریم موضوع حقوقی فولاد میانه با توجه به ارتباطات و پیگیری‌های مجدانه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه رفع شود.

استاندار تهران اضافه کرد: فولاد میانه باید مانند سیب میانه که بهترین سیب صادراتی محسوب می‌شود بهترین باشد.

با اختلاف هیچ کاری از پیش نمی‌رود

هاشمی با بیان اینکه با اختلاف هیچ کاری از پیش نمی‌رود گفت: با وحدت، یکدلی و همبستگی هر کاری میسر و آسان است.

عضوهیئت عامل ایمیدرو گفت: ایران از نظر منابع فولادی، سنگ آهن و زغال سنگ وضعیت مطلوبی دارد و بنابراین سهم تولیدی ایران نسبت به منابع موجود بسیار اندک است.

 معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه نیز در این بازدید حضور هاشمی را در زادگاه خود مایه خیر و برکت برای شهرستان از جمله در حوزه فولاد خواند و اعلام داشت: با پیگیری‌ها و هماهنگی و تعامل بسیار خوب ما بین نمایندگان مردم نجیب و غیرتمند مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه فهیم و دانشمند میانه شاهد رشد و شکوفایی شهرستان در همه ابعاد خواهیم بود.

اسماعیل حیدری‌آزاد با تقدیر از مدیرعامل فولاد میانه که با دست خالی این شرکت را سر پا نگه داشته‌اند، اظهار امیدواری کرد، مجموعه‌ای که فولاد را خریداری می‌کند اهلیت داشته و اشتغال نیروهای در حال حاضر فولاد را که حق مسلم آنهاست در نظر داشته باشد زیرا وضعیت اشتغال شهرستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و ما نیز به صورت همه جانبه از مجموعه جدید حمایت خواهیم کرد.