- ارسال کننده: علی مسعودی* تاریخ: ۹۳/۰۱/۲۵

تبدیل شعار سال به برنامه ضروری است

میانه ، تبریز  ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: درصورتی که از قالب شعار بیرون آمده و بتوانیم آن را به برنامه ای مدون تبدیل کنیم، گام های اجرایی را محکمتر برمی داریم.

 

محمدتقی پاکزاد روز یکشنبه در حاشیه جلسه کمیته تحول اداری شهرستان میانه در گفت و گو با ایرنا افزود: جنگ با جهالت و ناکارآیی و فساد مالی در ادارات همچنین خلاقیت در ارایه خدمت به مردم مهمترین شاخصه تحول اداری است. 

وی مدیر جهادی و اسلامی را مدیری خواند که خدا را همواره ناظر و حاضر بر اعمال خود دانسته و اموری را انجام دهد که موجب پیشرفت و توسعه روزافزون جامعه اسلامی شود. 

پاکزاد واگذاری برخی از وظایف و واحدهای دستگاه ها و ادارات را از رویکرد عمده دولت عنوان کرد و گفت: با این اقدام دولت خواهد توانست به وظیفه اصلی خود که برنامه ریزی، هدایت و نظارت است، بیشتر توجه کند. 

وی تحول سیستم اداری در شهرستان میانه را با توجه به گستردگی روستاها و وسعت این شهرستان ضروری خواند و گفت: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیکی بین دستگاه ها موجب تسهیل فرایندهای اداری و اتلاف نشدن وقت مردم می شود.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی هم بحث اصلی و مهم در تحول اداری را بازبینی در فرآیندها برای خدمت بهتر و بیشتر به مردم خواند. 

علیرضا مهرآسا استفاده از تکنولوژی های روز و نرم افزارهای مناسب در نظام اداری و آموزش الکترونیکی را حایز اهمیت دانست و افزود: آسیب شناسی فرآیندهای اداری و تعیین نقاط ضعف و قوت ضروری است. 

وی غنی سازی مدیریت منابع انسانی، استانداردسازی و یکپارچه سازی نظام اطلاعات و ارتباطات و تغییردر جهت تعالی فرهنگ و رفتار سازمانی را جزو اصلی ترین مباحث در تحول اداری عنوان کرد. 

مهرآسا با بیان اینکه نظرسنجی تنها راه ارزیابی از دستگاه ها نیست و باید رتبه شهرستان از لحاظ تعداد و زمان مراجعه افراد به دستگاه های مختلف، مراحل انجام کار و نوع برخورد کارکنان دستگاه ها با مردم و نحوه نظارت بر عملکرد دستگاه ها به صورت دقیق ارزیابی شود، گفت: این امر جز با تحول در ادارات حاصل نخواهد شد. 

 

1
1