- ارسال کننده: علی مسعودی* تاریخ: ۹۳/۰۱/۲۴

وجود دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، ثروتی عظیم و انکارناپذیر است

 

استاندار تهران در واحد میانه: وجود دانشگاه آزاد اسلامی در کشور،  ثروتی عظیم و انکارناپذیر است.

رشته های تحصیلی متناسب با بازار کار، باعث ایجاد انگیزه برای تحصیل دانشجویان می شود.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت این واحد دانشگاهی در طی سالیان اخیر گفت: بنده از این امر لذت می برم که مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی میانه رو به جلو و پیشرفت حرکت می کند و این افتخار بزرگی برای شهرستان می باشد.

مهندس سید حسین هاشمی به همراه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان که در جمع صمیمی مسئولین دانشگاه حضور داشت افزود: وجود دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، ثروتی عظیم و انکار ناپذیر است و ما برای جلوگیری از کاهش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی، بایستی به سمت و سوی رشته های تحصیلی در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد متناسب با بازار کار حرکت کنیم که مطمئناً برای دانشجویان ایجاد انگیزه خواهد کرد.

وی در مورد پیش بینی دولت یازدهم در مورد فضای اشتغال اظهار داشت: با آینده ای که دردولت تدبیر و امید برای کارو اشتغال پیش بینی شده است، سعی بر آنست که فضای کسب و کار، فضای بهتری شود، فضایی باشد که اقتصاد کشور از حالت رکود تورمی خارج شود.

هاشمی با اشاره به حماسه سیاسی 24 خرداد سال گذشته اذعان داشت: با حماسه سیاسی که  ملت ایران در 24 خرداد سال گذشته آفریدند، امید در دل مردم زنده شد و شرایط خوبی بر کشور حاکم شد. تورمی که در گذشته در جامعه بوجود آمده بود، یکی از آثار برداشت بدون پشتوانه از بانک مرکزی بود که با آمدن دکتر روحانی و با بستن همه برداشتها از این بانک، تورم کشورمان از 42 درصد، در آخر سال 92 به حدود 35 درصد رسید.

سید حسین هاشمی که سابقه بیست سال نمایندگی مردم میانه در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد خاطر نشان کرد: دانشجویان به دنبال رشته هایی هستند که بازار کار برایشان وجود داشته باشد و شما مسئولین دانشگاه باید با ایجاد رشته های تحصیلی مناسب برای قشر دانشجو خواسته های آنها را برطرف نمایید و به فکر جبران هزینه ها باشید.

استاندار تهران در پایان سخنان خود قول همه نوع کمک و مساعدت در زمینه های مختلف و نیازهای این واحد دانشگاهی، چه در دولت و چه در سازمان مرکزی دانشگاه آزا د اسلامی را به مسئولین داد و خواستار کمک و یاری بیشتر معاون استاندارو فرماندار ویژه شهرستان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی میانه آبروی این شهرستان می باشد، شد.

در ادامه دکتر اسماعیل حیدری آزاد معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، مسائل و موارد مطرح شده در خصوص واحد میانه از سوی رئیس دانشگاه را مورد نیاز و لازم عنوان کرد و گفت: یکسری اختیارات در حیطه وظایف شهرستان وجود دارد و آنچه که در اختیارات خودمان هست انجام خواهیم داد و آنچه که در خارج از توان شهرستان است، تلاش خواهیم کرد در سطوح استانی و کشوری و با بهره گیری از ارتباطات کشوری و توانمندی های بزرگانی همچون مهندس هاشمی بتوانیم به نتایج مطلوب برسانیم.

سپس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه حضور مهندس هاشمی استاندار تهران بزرگ را یک غنیمت بزرگ برای این واحد دانشگاهی دانست و اظهار داشت: با وجود پاره ای از مشکلات و تنگناها بر سر راه این دانشگاه، مساعدت و یاری استاندار تهران در همه ابعاد می تواند مشکلات ما را بر طرف کرده و واحد میانه را به سمت تعالی و پیشرفت روز افزون که همانا آرزوی دیرینه و افتخار بزرگی برای مردم شریف میانه است هدایت نماید.

علی سلمانپور در ادامه سخنان خود به تشریح عملکرد، توفیقات حاصله این واحد دانشگاهی در زمینه های آموزشی، پژوهشی و عمرانی و همچنین مشکلات دانشگاه در خصوص مصوب نمودن رشته های تحصیلی در مقاطع دکتری و تحصیلات تکمیلی پرداخت و تصریح کرد: هدف ما به تصویب رساندن رشته های تحصیلی در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد می باشد و گامهای موثری در این مورد برداشته ایم و نیازمند کمک و یاری مسئولین شهرستان از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه شهرستان و افتخار میانه که الان در کسوت استانداری تهران می باشند هستیم.

  

1
1