- ارسال کننده: حامد .کبیری تاریخ: ۹۳/۰۱/۲۴

کارنامه مالی سال 92 در دست چپ شهردار!

همانطور که اطلاع دارید بودجه سال 92 شهرداری میانه 200 میلیارد ریال بود و در قیاس با بودجه سال 91 رشد 65 درصدی داشته است

حال پرونده کاری سال 92 شهرداری بسته شده است و شهرداری میانه علی رغم اینکه بارها از وی خواسته شده در مورد بودجه سال 92 شفاف سازی کند هیچ اقدامی نکرده است جز مقاله ای با عنوان "بررسی کارنامه مالی سال 92 شهرداری میانه در تحقق بودجه جاه طلبانه 200 میلیارد ریالی" به قلم دوست عزیزمان که در فضای مجازی بازتاب یافت که با ارائه دلایل نه چندان قابل قبولی بودجه 92 را تحقق یافته اعلام کرده است!

 دوست عزیزمان بودجه 92 را به دو بخش عملیاتی 150 میلیارد ریالی و غیر عملیاتی 50 میلیاردی تقسیم بندی کرده است و ما نیز بر همین اساس بودجه 92 را بررسی می کنیم

ابتدا می رویم سراغ 50 میلیارد ریالی که باید از محل فروش املاک  شهرداری تامین می شد که در مقاله بررسی کارنامه .... نویسنده ادعا کرده است عدم فروش املاک از روی عمد و یک حرکت زیرکانه است چرا که در صورت نیاز به آن میزان بودجه قابل تحقق بوده است و با توجه به اینکه احتمال گرانی وجود داشت فروش املاک به سال بعد موکول شد!

در صورتی که شهردار موظف بود در جهت تحقق بودجه 200 میلیاردی ریالی  و تامین اعتبار لازم برای صرف در پروژه های عمرانی شهر  نسبت به فروش آنها اقدام کند یعنی شهردار 12 ماه فرصت فروش داشت! نه اینکه 1 ماه آخر سال کاسه چه کنم چه کنم دستش بگیرد! و نکته قابل توجه دیگر  اینکه با همکاری شورای شهر نسبت به اصلاح بودجه اقدام می کنند و شورای شهر به جای نظارت بر شهرداری ،شریک کم کاری می شود و بر قصورش سرپوش میگذارد!

این رفتار شهردار از روی ناتوانی بوده نه زیرکی!!!چرا که 50 میلیارد ریال جزو منابع تامین اعتبار بودجه 92 بوده است و عدم فروش آن نشانه سو مدیریت شهردار است نه هوش و ذکاوت!!!که با این تفسیر یک جای کار می لنگد!!!

یعنی به احتمال قوی املاک مورد نظر شرایط لازم برای فروش را نداشته و شهردار "50 میلیارد ریال هوا" را در ردیف  بودجه گنجانده بود!!

یک مثال ساده تر اینکه اگر ما یک پراید داشته باشیم که فاقد مدارک و سند باشد نمی توانیم روی آن حساب باز کنیم چه برسد که به فکر فروش آن باشیم... که در صورت فروش نیز "حسین عمی"گوشهایمان را گرفته و به دیوار میخکوب می کند!!!

حال 25 درصد بودجه سوخته است و می ماند 75 درصد از کل بودجه!!!و اگر 75 درصد مابقی را نیز کالبد شکافی کنیم می بینیم که شهرداری حرفی برای گفتن ندارد

نتیجه مطلب اینکه شهرداری قریب به 65 میلیارد ریال  کسری داشته است که 50 میلیارد ریال به مدد شورای شهر اصلاح می شود و الباقی کسری به حساب مابقی بودجه گذاشته می شود و آقایان ادعای تحقق  80درصد بودجه را می کنند در صورتی که:

-50 میلیارد غیر عملیاتی غیر قابل فروش بودند و نباید شهرداری روی آن حساب می کرد!

-50 میلیارد ریال غیر عملیاتی رگ حیاتی پروزهای عمرانی بود که با سوختنش عملا عمران شهرداری فلج شد!

 شورای شهر اواخر 92 با یک اصلاحیه شریک کم کاری شهردار می شود!

-درصد تحقق بودجه زیر 70 درصد است!

-یکسال از عمر شهر و شهرداری گذشت اما بی ثمر!

به جای اینکه خودمان را با ارقام کوچک گول بزنیم و به سوزوکی شهرداری افتخار کنیم برای بودجه92 یک مراسم ختم برگزار کنیم و زار زار بر این احوال میانه گریه کنیم و اگر قرار بر قیاس باشدبهتر است  میانه را با شهرهای همترازش مقایسه کنیم و راه دوری نرویم

شورای شهر  مرند بعد از تحقق 100 درصدی بودجه سال 92   شهرداری مرند ، بودجه 110 میلیارد تومانی تصویب کرد

شورای شهر  مراغه بعد از تحقق 82 درصدی بودجه 92  شهرداری مراغه ،بودجه  43 میلیارد تومانی تصویب کرد

شورای شهر  میانه  بعد از تحقق ...درصدی بودجه 92 شهرداری میانه  ،بودجه 28 میلیارد تومانی تصویب کرد

حال از نمایندگان،فرماندار محترم ،امام جمعه  محبوب شهر وشورای شهر صادق!!!!!! می خواهیم به سکوت خود ادامه دهند چرا که سکوت برای سلامتی مفید است!

1
2
1 2