- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۳/۰۱/۲۱

استاندار تهران: دانشگاه آزاد نباید اجازه پرداختن به مسائل حاشیهای را بدهد

استاندار تهران:
دانشگاه آزاد نباید اجازه پرداختن به مسائل حاشیه‌ای را بدهد

استاندار تهران گفت: دانشگاه آزاد نباید اجازه پرداختن به مسائل حاشیه‌ای را بدهد.

، سیدحسین هاشمی ظهر امروز در جمع مسئولان دانشگاه آزاد میانه ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت این واحد دانشگاهی طی سالیان گذشته، اظهار داشت: بنده از این امر لذت می‌برم که مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی میانه‌ رو به جلو و پیشرفت حرکت می‌کند و این افتخار بزرگی برای این شهرستان است.

وی ادامه داد: وجود دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، ثروتی عظیم و انکارناپذیر است و ما برای جلوگیری از کاهش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی، باید به سمت و سوی رشته‌های تحصیلی در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد متناسب با بازار کار حرکت کنیم که مطمئناً برای دانشجویان ایجاد انگیزه خواهد کرد.

استاندار تهران در مورد پیش‌بینی دولت یازدهم در مورد فضای اشتغال، خاطر نشان کرد: با آینده‌ای که در دولت تدبیر و امید برای کار و اشتغال پیش‌بینی شده است، سعی بر آن است که فضای کسب و کار، فضای بهتری شود؛ فضایی باشد که اقتصاد کشور از حالت رکود تورمی خارج شود.

هاشمی با اشاره به حماسه سیاسی 24 خرداد سال گذشته، اذعان داشت: با حماسه سیاسی که ملت ایران در 24 خرداد سال گذشته آفریدند، امید در دل مردم زنده شد و شرایط خوبی بر کشور حاکم شد. تورمی که در گذشته در جامعه به وجود آمده بود، یکی از آثار برداشت بدون پشتوانه از بانک مرکزی بود که با آمدن حجت‌الاسلام روحانی و با بستن همه برداشت‌ها از این بانک، تورم کشورمان از 42 درصد، در آخر سال 92 به حدود 35 درصد رسید.

وی که سابقه 20 سال نمایندگی مردم میانه در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد، متذکر شد: دانشجویان به دنبال رشته‌هایی هستند که بازار کار برایشان وجود داشته باشد و شما مسئولان دانشگاه باید با ایجاد رشته‌های تحصیلی مناسب برای قشر دانشجو خواسته‌های آنها را برطرف کنید و به فکر جبران هزینه‌ها باشید.

استاندار تهران تأکید کرد: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی نباید اجازه دهد غیر از کارهای تخصصی و آموزشی به مسائل حاشیه‌ای پرداخته شود و ذهن‌ها مشغول مسائل غیردانشگاهی بشود، اما اگر بخواهند دانشگاه را محل و پایگاهی برای یک سری حرکت‌ها و مسائل غیرتخصصی قرار دهند، مطمئناً از مسیر اصلی‌اش خارج خواهد شد.

هاشمی، قول همه نوع کمک و مساعدت در زمینه‌های مختلف و نیازهای این واحد دانشگاهی، چه در دولت و چه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی را به مسئولان داد و خواستار کمک و یاری بیشتر معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شد.

اسماعیل حیدری‌آزاد، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه، مسائل و موارد مطرح شده در خصوص واحد میانه از سوی رئیس دانشگاه را مورد نیاز و لازم عنوان کرد و بیان داشت: یکسری اختیارات در حیطه وظایف شهرستان وجود دارد و آنچه که در اختیارات خودمان است، انجام خواهیم داد و آنچه که در خارج از توان شهرستان است، تلاش خواهیم کرد در سطوح استانی و کشوری و با بهره‌گیری از توانمندی‌های بزرگانی همچون مهندس هاشمی بتوانیم به نتایج مطلوب برسانیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه نیز در این نشست حضور هاشمی، استاندار تهران بزرگ را یک غنیمت بزرگ برای این واحد دانشگاهی عنوان کرد و اذعان داشت: با وجود پاره‌ای از مشکلات و تنگناها بر سر راه این دانشگاه، مساعدت و یاری استاندار تهران در همه ابعاد می‌تواند مشکلات ما را برطرف کرده و واحد میانه را به سمت تعالی و پیشرفت روزافزون که همانا آرزوی دیرینه و افتخار بزرگی برای مردم شریف میانه است، هدایت کند.

علی سلمانپور در پایان به تشریح عملکرد، توفیقات حاصله این واحد دانشگاهی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و عمرانی و همچنین مشکلات دانشگاه در خصوص مصوب کردن رشته‌های تحصیلی در مقاطع دکتری و تحصیلات تکمیلی پرداخت و تصریح کرد: هدف ما به تصویب رساندن رشته‌های تحصیلی در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد است و گام‌های مؤثری در این مورد برداشته‌ایم و نیازمند کمک و ‌یاری مسئولان شهرستان از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه شهرستان و افتخار میانه که اکنون در کسوت استانداری تهران هستند، هستیم.

1
1