- ارسال کننده: علی مسعودی* تاریخ: ۹۳/۰۱/۲۱

عضو هیئت عامل ایمیدرو : صنعت ریلی اولویت سیاست کلان دولت است

 عضو هیئت عامل ایمیدرو : صنعت ریلی اولویت سیاست کلان دولت است

 

عضوهیئت عامل ایمیدرو گفت: ایران از نظر منابع فولادی، سنگ آهن و زغال سنگ وضعیت مطلوبی دارد و بنابراین سهم تولیدی ایران نسبت به منابع موجود بسیار اندک است.

سید حسین هاشمی در سفر خود به میانه و مراسم بازدید از فولاد آذربایجان گفت: مشکل تأمین مالی، بحث بهره وری نیروی کار، مقوله زیر ساخت ها و حامل های انرژی، عدم توازن توسعه در بخش معدن و فولاد، مشکل زیرساخت حمل و نقل ریلی را از عمده دلایل پایین بودن سهم ایران در صنعت فولاد عنوان کرد.
هاشمی ، فولاد میانه از لحاظ تجهیزات و کیفیت در تولید را از برترینهای صنعت فولاد در کشور خوانده و گفت: نباید نگران آینده فولاد آذربایجان میانه باشیم هرچند که در سال جاری برای واگذاری به  بخش خصوصی به فروش خواهد رسید اما امیدواریم به هر مجموعه ای که واگذارشد بتوانند این صنعت را به بهره وری بیشتر برسانند.
وی از تکمیل شدن طرح ذوب فولاد میانه در آینده نزدیک خبر داده، گفت: امیدواریم موضوع حقوقی فولاد میانه با توجه به ارتباطات و پیگیریهای مجدانه معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان میانه رفع شود.
استاندار تهران اضافه کرد: فولاد میانه باید مانند سیب میانه که بهترین سیب صادراتی محسوب می شود بهترین باشد .
هاشمی با بیان اینکه با اختلاف هیچ کاری از پیش نمی رود گفت: با وحدت ، یکدلی و همبستگی هر کاری میسرو آسان است .معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه حضورمهندس هاشمی را در زادگاه خود مایه خیرو برکت برای شهرستان از جمله در حوزه فولاد خواند واعلام داشت: با پیگیریها و هماهنگی و تعامل بسیارخوب مابین نمایندگان محترم مردم نجیب و غیرتمندمردم شهرستان درمجلس شورای اسلامی ،امام جمعه فهیم و دانشمندمیانه شاهدرشدو شکوفایی شهرستان در همه ابعاد خواهیم بود.
اسماعیل حیدری آزاد  با تقدیر از مدیرعامل فولادمیانه که با دست خالی این شرکت را سر پا نگه داشته اند،اظهار امیدواری کرد : مجموعه ای که فولاد را خریداری می کند اهلیت  داشته و اشتغال نیروهای درحال حاضر فولاد را که حق مسلم آنهاست در نظرداشته باشد زیرا وضعیت اشتغال شهرستان از اهمیت ویژه ای برخورداربوده و ما نیز به صورت همه جانبه از مجموعه جدید حمایت خواهیم کرد.

 

1
1