- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی دکتر مددی تاریخ: ۹۳/۰۱/۲۱

کارت قرمز نماینده میانه به وزیر جهاد کشاورزی

کارت قرمز نماینده میانه به وزیر جهاد کشاورزیجهاد کشاورزی برنامه‌ای برای اقتصاد مقاومتی ندارد

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر پرسش از وزیر جهاد کشاورزی گفت: جواب‌های وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با پرسش‌های مورد نظر قانع کننده نبوده و با وجود تذکرهای داده شده روند قبلی از سوی جهادکشاورزی ادامه‌دار است.

 

 علی مددی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در تشریح موارد مطروحه از حجتی اظهارکرد: با توجه به اقتصاد تک محصولی و تاکید مقام معظم رهبری برای استفاده از ظرفیت‌های کشور برای برون رفتن از این اقتصاد که حوزه کشاورزی با منابع و ظرفیت‌های موجود مهم‌ترین بخش است عملا در این رابطه و تحقق منویات مقام معظم رهبری اقدامی نکرده و در حال ادامه دادن روند معیوب گذشته است.

اعلام خطر نسبت به هدر رفت منابع کشاورزی در کشور

وی با تاکید بر جایگاه و نقش بخش کشاورزی در اقتصاد و برون رفت از مشکلات موجود از جمله تحریم‌ها گفت: حوزه کشاورزی بهترین منبع برای جلوگیری از استفاده از ابزاری به نام نفت و تحریم آن توسط دشمن است که متاسفانه جهادکشاورزی برای بهره‌برداری از این حوزه اقدامی نکرده و عملا برنامه‌ای نیز برای این حوزه ندارد.

مددی نسبت به هدر رفت منابع کشاورزی در کشور اعلام خطر کرد و گفت: این اتفاق در شهرستان میانه بطور قطع و یقین اتفاق می‌افتد چرا که با وجود سه اصل زمین، آب و نیروی انسانی به عنوان شاخصه‌های کشاورزی در میانه عملا از این شاخص‌ها استفاده نمی‌شود و منابع این حوزه در حال هدر رفت است.

وجود یک سوم آب‌های جاری آذربایجان‌شرقی در میانه

عضو کمسیون اقتصادی مجلس وجود یک سوم آب‌های جاری آذربایجان‌شرقی در میانه، وجود 4 سد عظیم و 40 هکتار پایاب‌ها را به عنوان استدلال نام برد و گفت: بعداز 15 سال هنوز از یک هزار هکتار از پایاب سدهای یاد شده بهره‌برداری نشده و این یعنی غفلت از منابع موجود و به هدر دادن آنها، که با این رود چگونه به اقتصاد مقاومتی خواهیم رسید معلوم نیست.

استفاده از مدیران غیرمتخصص که از روی باند بازی انتخاب شده‌اند

وی استفاده از مدیران غیرمتخصص که از روی باند بازی انتخاب شده‌اند را یکی دیگر از مشکلات حوزه کشاورزی دانست و گفت: این روند بی‌برنامگی در جهادکشاورزی و هدر رفت سرمایه را در پی داشته است.

مددی 8 سد زود بازده در حوزه انتخابیه‌اش را دلیلی بر این ادعا عنوان کرد و گفت: از این 8 سد قطره‌ای در حوزه کشاورزی استفاده نمی‌شود و مکاتبات با جهاد کشاورزی برای فراهم آوردن زمینه بهره‌مندی کشاورزان از این امکانات تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی اظهار کرد: باتوجه به عدم قانع شدندش از وزیر رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار مهلتی نزدیک به 25 روز به وزیر شد تا کارگروهی با حضور در میانه مشکلات اشاره شده را بررسی و اقدامات و راهکارهای لازم را ارائه دهند و اگر تا شهریور ماه نتیجه‌ای حاصل نشد پرسش از وزیر به صحن علنی مجلس برای طی مراحل خود ارائه شود.

کارت قرمز نماینده میانه به وزیر جهاد کشاورزی

1
1