- ارسال کننده: حسین قره داغی آچاچیلوئی تاریخ: ۹۳/۰۱/۱۹

بانوی دوچرخه سوار تور جاده ابریشم: ایجاد ارتباط علمی هدف اصلی این حرکت ورزشی است

 

 

ارومیه - بانوی دوچرخه سوار تور جاده ابریشم گفت: ایجاد ارتباطات علمی و مشارکت هر چه بیشتر بین دانشگاه های جهان، مهم ترین هدفی است که در این حرکت فرهنگی و ورزشی دنبال می شود.

 

 

جویا وان هووت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عبور از کشورهای ترکیه، ایران، ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و چین و مذاکره با مسوولان دانشگاه ها و سفارتخانه های این کشورها در شهرهای مختلف می تواند در راستای تبادل علم و دانش بین دانشگاهی و به روز رسانی اطلاعات مفید و موثر باشد.

وی اظهار کرد: در این راستا پیش از شروع این سفر از طریق یکی از استادهایم که ملیت ایرانی دارد، اطلاعات بسیار خوب و گسترده ای از کشور زیبای ایران و آداب و فرهنگ این کشور کسب کرده بودم و باید بگویم که ایرانیان واقعا مردمان بسیار خونگرم و میهمان نوازی هستند.

این دوچرخه سوار هلندی افزود: با توجه به شعار تور دوچرخه سواری که با عنوان دوچرخه سواری به سمت دانش برگزار می شود، قصد داریم تبادل علمی بین دانشگاه ها را بیش از پیش افزایش دهیم.

وی گفت: در طول مسیر حرکت تور، قصد داریم در صورت تمایل دوچرخه سواران دیگری را نیز به جمع خود بپذیریم و به این وسیله همگی به اتفاق حامل پیام تبادل دانش و اطلاعات بین دانشگاهی در سطح کشورهای مختلف باشیم.

این بانوی 28 ساله هلندی که هم اکنون در شغل وکالت مشغول به فعالیت است، به همراه پنج دوچرخه سوار دیگر، سفر شش ماهه خود را از روز 11 اسفند ماه (یکم ماه مارس 2013) از مقصد شهر استانبول ترکیه آغاز کرده و پس از یک ماه رکاب زدن از طریق مرز بازرگان و گذر از شهرهای ماکو و خوی وارد شهر ارومیه شده است.

رکابزنان در این سفر مسافت 12 هزار کیلومتری را به مدت 165 روز تا 15 ماه آگوست (24 مرداد ماه) طی می کنند.

این دوچرخه سواران که همگی ملیت هلندی دارند، در این سفر مسیر جاده ابریشم را با گذر از کشورهای ترکیه، ایران، ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و چین رکاب می زنند.

لازم بذکر است.این گروه در 13 فروردین 93 مهمان مردم میانه بودند.

1
1