- ارسال کننده: بهزاد2000 تاریخ: ۹۳/۰۱/۱۸

« ریز علی » در 84 سالگی همیار طبیعت شد+ عکس


دهقان فداکار که اکنون 84 سال سن دارد و در کرج زندگی می کند به تازگی با پیوستن به گروه همیاران طبیعت استان البرز، حافظ منابع ملی و طبیعی کشور شده تا در دوران کهولت همچنان الگو بماند.

ریز علی خواجوی  دهقان فداکاری که خاطره روزهای کودکی همه ی ماست، به جمع همیاران طبیعت استان البرز پیوست. «ریز علی خواجوی» یا دهقان فداکار، همان جوانی بود که در سال 1341 در یک شب سرد پاییزی متوجه ریزش کوه شد و با فداکاری جان مسافران یک قطار را از یک حادثه مرگ آور نجات داد.

 دهقان فداکار که اکنون 84 سال سن دارد و در کرج زندگی می کند به تازگی با پیوستن به گروه همیاران طبیعت استان البرز، حافظ منابع ملی و طبیعی کشور شده تا در دوران کهولت همچنان الگو بماند.

 « ریز علی » در 84 سالگی همیار طبیعت شد

همیاران طبیعت، به صورت داوطلبانه در حفاظت از منابع طبیعی ومحیط زیست با ادارات کل منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست استان البرز همکاری می کنند.

حفاظت از عرصه های ملی، شناسایی تهدیدات بالقوه و بالفعل منابع طبیعی و کنترل دام در مراتع از جمله وظایف همیاران طبیعت است.

اکنون دراستان البرزسه هزار نفر در سه گروه دانش آموزی (مروجان دانش آموزی)، همیار طبیعت مروج (اقشار مردمی) و همیار محافظ منابع طبیعی فعال هستند.

1
1