- ارسال کننده: قارا سید تاریخ: ۹۳/۰۱/۰۶

برخورد پرشیا و تریلی در میانه، یک کشته و 5 مصدوم برجای گذاشت/برخی تصور غلطی از بستن کمربند ایمنی دارند

مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجانشرقی، در تشریح این خبر گفت: در پی گزارش یک مورد تصادف در ساعت 5:30 صبح امروز _ 5 فروردین_ بلافاصله پایگاههای قافلانکوه، دادلو و هلال احمر میانه به محل اعزام شدند.

حبیب حسینقلی زاده گفت: علی رغم تلاش تکنسین های اعزامی متاسفانه یک نفر در محل جان باخت و 5 نفر دیگر راهی بیمارستانهای خاتم الانبیاء و امام خمینی میانه شدند.

وی با بیان اینکه بعضی افراد فکر میکنند استفاده از کمربند ممکن است آنها را در موقع تصادف یا آتش سوزی در اتومبیل، در داخل اتومبیل گیر بیندازد گفت: متاسفانه با وجودی که این فکر غلط است، اما بعضا در میان برخی رانندگان به فرهنگ تبدیل شده است.

وی یادآور شد: احتمال پرتاب شدن به بیرون اتومبیل در کسانی که کمربند ایمنی نبسته اند ده برابر است و احتمال مرگ یا جراحت بعد از تصادف در کسانی که از کمربند ایمنی استفاده نکرده اند دو برابر میشود.

حسینقلی زاده ادامه داد:بیشتر کسانی که در حین تصادف کمربند نبسته اند و از ماشین به بیرون پرتاب شده اند میمیرند و اکثر آنها از پنجره جلویی ماشین به بیرون پرتاب میشوند. مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان با بیان اینکه بعضی افراد فکر میکنند استفاده از کمربند ایمنی ممکن است آنها را مجروح کند گفت: البته این امکان وجود دارد ولی در اکثر موارد علت آن درست نبستن کمربند است و یا اینکه شدت تصادف به حدی زیاد بوده که اگر سرنشین اتومبیل کمربند نبسته بود آسیب بمراتب شدیدتری میدید یا حتی فوت میکرد.

حسینقلی زاده گفت:بعضی از رانندگان نیز فکر میکنند بستن کمربند ایمنی فقط برای سفرهای خارج شهری و بزرگراه ها است. این فکر غلط است. اکثر تصادفات رانندگی در سرعت های زیر 60 کیلومتر اتفاق میفتد. حتی در سرعت 20 کیلومتر در ساعت هم گزارش فوت در کسانی که کمربند ایمنی نبسته اند گزارش شده است.

1
1