- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۳/۰۱/۰۳

راه خلخال به میانه بازسازی می شود

سید بهلول حسینی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه اصلی در حال احداث خلخال - فیروزاباد افزود : با توجه به بهره برداری این راه در طول سال جاری تلاش می شود تا با بازسازی ومرمت بخشی از راه قدیمی خلخال به میانه امکان دسترسی مسافرین عبوری از این راه به راه در حال احداث خلخال به فیروزاباد وراه اصلی اردبیل سرچم فراهم شود .

وی بیان کرد: 30 کیلومتر از مسیر 100 کیلومتری جاده قدیم خلخال به میانه نیاز به اصلاح ومرمت دارد که تلاش می شود تا اعتبار مورد نیاز اجرای این پروژه از طریق طرح موضوع در کمسیون عمران مجلس تامین وعملیت اجرایی بازسازی ومرمت 30 کیلومتر از این جاده در طول سال جاری اغاز شود .

نماینده مردم شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: راه قدیم خلخال به میانه که از گذشته های دور وقبل از احداث راههای جدید در منطقه مورد استفاده اهالی شهرستان های خلخال وکوثر برای دسترسی به شهرستان میانه واستان اذربایجان شرقی قرار می گرفت دارای ردیف اعتباری ملی بوده و با پیگیری موضوع امکان بازسازی وتبدیل این راه به یکی از شریان های ارتباطی کشورفراهم خواهد شد.

در این بازدید جلیل جعفری نماینده مردم شهرستان های خلخال وکوثر در مجلس نیز گفت : راه قدیم خلخال به میانه بخشی از راه تعریف شده جاده سنتو است که به لحاظ تعطیل شدن پروژه عملیات اجرایی اصلاح وتبدیل این راه فرعی به اصلی سالها پیش نیمه کاره رها شد .

وی با بیان اینکه برای بازسازی 30 کیلومتر از مسیر نیاز به اصلاح این جاده تلاش می شود ، افزود: با توجه به داشتن ردیف اعتباری ملی این راه واختصاص 165 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل وبهره برداری از راه اصلی در حال احداث خلخال به فیروزاباد در صورت هزینه بخشی از این اعتبار به این جاده ونیز تخصیص اعتبارات ملی 30 کیلومترراه قدیمی خلخال میانه ترمیم خواهد شد .

1
2
1 2