- ارسال کننده: سپه سالار تاریخ: ۹۳/۰۱/۰۲

استقبال از نوروز به سبک شهرداری میانه

در آداب و رسوم ما ایرانی ها بهار،فصل رویش شکوفه ها و نماد تغییر است که مردم از چند وقت مانده به عید شروع به خانه تکانی منازل کرده و رخت و لباس نو بر تن می کنند تا همپای دمیده شدن روح زندگی در طبیعت،آنها هم تولدی دوباره داشته باشند.
 شهرداری های اکثر شهرها از چند روز مانده به عید، تدابیر و تمهیدات خاصی برای استقبال از مسافران نوروزی می اندیشند تا چهره شهر در منظر میهمانان خوش جلوه بکند.
اما در این بین گویی شهرداری میانه مثل همیشه با ابتکار عمل خاص خودش! طور دیگری به استقبال عید رفته است از آنجا که یک شب مانده به سال تحویل وقتی از یکی از میادین شهر رد می شدم بطور اتفاقی صحنه ی جالبی دیدم که نظر هر عابری را به خود جلب میکرد.
در چهارراه پایین(اشاقی چهارراه) که جزو بافت اصلی شهر هم می باشد تلی از زباله در اطراف میدان جمع شده بود که اگر از بوی متعفن آن صرف نظر کنیم از حجم بالای این زباله ها در مرکز شهر آن هم در آستانه نوروز نمی شود اجتناب کرد!
ما شهروندان میانه ای مثل سایر شهروندان کشور انتظار نداریم که شهرداری شهر برای نوروز برنامه های فرهنگی و تفریحی ترتیب دهد!ما انتظار نداریم که شهرداری المان های جدیدی در میادین برای نوروز تعبیه کند!ما انتظار نداریم که شهرداری بلوارها و پارک ها را گلکاری کند! اما حداقل انتظار ما از شهرداری این است که به وظایف ذاتی خود در جمع آوری زباله ها ،حداقل در این ایام همت بگمارد تا دیگر شاهد چنین صحنه های تأسف باری نباشیم.

استقبال از نوروز به سبک شهرداری میانه

استقبال از نوروز به سبک شهرداری میانه

به عنوان یک شهروند خواهشی هم از شورای شهر میانه دارم که بجای بررسی عزل و نصب مدیران ادارات شهرستان که فراتر از اختیار و حق قانونی آنهاست به وظیفه اصلی خود که نظارت بر کار شهرداری است بپردازند تا بیشتر از این مردم از آنها دلسرد نشوند.
به هر حال شماها شورای شهر هستید نه شورای شهرستان!قانون حدود و اختیارات شما را بخوبی تعیین کرده پس لطفاً تصمیماتی که متناسب با قد و قواره ی شورای شهر است اتخاذ بکنید بلکه شاهد تحول اساسی در زمینه خدمات رسانی به شهروندان باشیم.

1
2
1 2