- ارسال کننده: موبایل سلیمانی تاریخ: ۹۲/۱۲/۲۹

"در سال جدید اولین جشنواره ی گردشگری شهرستان میانه برگزار می شود"

در کشورهایی که صنعت گردشگری ابزار توسعه ی اقتصادی شده است جشنواره های گردشگری در ابعاد محلی ، منطقه ای ، کشوری و حتی بین المللی دارای اهمیت بسزایی هستند به طوری که در برخی مناطق آئین ها و مراسمات خاص فرهنگی بعنوان جاذبه ی گردشگری رویدادی هرساله باعناوین مختلف جشنواره ای برگزار و منافع اقتصادی ، فرهنگی و. اجتماعی فراوانی را برای جامعه ی میزبان ارمغان می آورد.

بارها در مطالب مختلف در باب ضرورت برگزاری این جشنواره ها در شهرستان میانه و توسعه ی آن صحبت شده است و اینک وقت آن رسیده با برنامه ای مدون و از پیش تعیین شده هماهنگی های لازم جهت برگزاری اولین جشنواره ی گردشگری شهرستان میانه با محوریت معرفی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، فرهنگ عامه و مردم شناسی و فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری شهرستان میانه انجام شود.

خوشبختانه با توجه به سابقه ی پیشین علاقه مندان شکل گیری این جشنواره که در سایر مناطق کشور سابقه اجرایی دارند برنامه ی برگزاری این مهم از اینک در قالب 4 طرح برنامه ریزی با عناوین :

الف طرح  اقدامات اولیه

ب: طرح برنامه ریزی افتتاحیه

ج : طرح  اجرایی

د : طرح اختتامیه

آماده می باشد که "طرح اقدامات اولیه" تسلیم رئیس محترم شورای شهر میانه  جناب آقای نعمت زاده و با استقبال گرمی مواجه  شد و طی دو جلسه با رئیس نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان و اعضای شواری شهر توضیحات و هماهنگی های لازم جهت برگزاری اولین جشنواره گردشگری در سطح شهرستان انجام پذیرفت.

این جشنواره که در آینده با محتوای آن بیشتر آشنا خواهید شد به طور کل قصد دارد با همکاری تمامی اقشار جامعه ، نهاد ها ، سازمان ها و گروه های مردم نهاد "میانه ی سنتی کوچکی را باتمام عناصر فرهنگی خاص منطقه" برای بازدیدکنندگان تداعی کند. باشد که در جهت تعالی و بهبود شرایط جامعه ی عزیز شهرمان مثمر ثمر واقع شود  پیشاپیش جهت آگاهی  نام تمامی سازمان هایی که اینک در خاطر است که به یاری شان برای برگزاری جشنواره نیازمندیم در ذیل آورده می شود امیداست  سایر علاقه مندان و سازمان هایی که قصد همکاری دارند به این جمع بپیوندند.

1-    سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی و نمایندگی آن در میانه

2-    فرمانداری ویژه

3-    شورای شهر میانه

4-    شهرداری میانه

5-    نیروی انتظامی شهرستان میانه

6-     راهنمایی و رانندگی شهرستان میانه

7-      اداره ی منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست

8-      اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی

9-      اداره ی آموزش و پرورش

10-     بخش خصوصی شامل ، آژانس های مسافرتی و مجموعه های تفریحی و گردشگری

11-     نشریات ، خبرنگاران و فعالان عرصه ی مطبوعات

12-     انجمن های کوهنوردی

13-     تربیت بدنی شهرستان میانه

14-     پژوهشگران ، دانشگاهیان و نویسندگان و جامعه ی هنرمندان

15-      هلال احمر

16 –     نمایندگان مجلس شواری اسلامی و امام جمعه ی محترم

17 –      اداره ی صنعت و معدن

 

... (سایر نهادهای علاقه مند و مردم)

 

در مورد زمان و مکان برگزاری این جشنواره نظرات متعددی وجود دارد که در وقت مقرر به اطلاع مخاطبین و همشهریان گرامی خواهد رسید.این جشنواره با 20 غرفه ، سه محوطه ی مدور و یک سالن با نمای کاربری  زیر طراحی شده است و قابلیت توسعه دارد و از علاقه مندان دعوت بعمل می آید جهت همکاری و ارائه پیشنهادات با ما در تماس باشند.

امید است این حرکت نقطه ی شروع جشنواره های دیگری چون جشنواره ی سیب و... در سطح شهرستان باشد.

طرح اولیه

1
1