- ارسال کننده: علی نصرتی تاریخ: ۹۲/۱۲/۲۶

اوقات فراغت جوانان شهرستان میانه چطور سپری می شود؟؟؟؟؟

با سلام خدمت همشهریان عزیزم

با عنایت به اینکه شهرستان میانه از نظر وسعت و جمعیت جزو بزرگترین شهرهای آذربایجان شرقی و معروف به دروازه آذربایجان است و مردم بسیار خونگرم و مهمان نوازی دارد اما در گذر زمان خیلی از محدویت ها گریبانگیر میانه شده.

همه محدودیت هارو میزارم کنار

به عنوان مثال عرض می کنم شهری که تو بن بست راه های مواصلاتی هستش مراغه رو میگم وقت کردین یه سری بزنین وقتی میرین اونجا با دیدن این شهر و مقایسه کردن با سالهای نه جندارن دور گذشته واقعا تاسف میخورین که چرا میانه  شاهرگ اتصال شهرهای شمال غربی به پایتخت کشور با این همه دیرینه تاریخی و با تقدیم تقریبا 1200 شهید در راه دفاع از تمامیت ارضی کشورمان چرا به این روز افتاده؟

از هر نظر : آبادانی-امکانات-کارخانه ها-باغات و ...

اما اینجا همه اینا رو بزاریم کنار و بریم سر اصل مطلب که این دفعه میخوام بیان کنم :

طبق اطلاعات موجود حدود 10سالن ورزشی چند منظوره تو شهر میانه هستش

سالن حجاب جعفری-ذوالفقار-جانبازان-مصطفی خمینی امام خمینی میرصمدی-شهدای زینبیه یوسف کرمی کارگران و سه استادیوم ورزشی :تربیت بدنی کارگران و ورزشگاه جدید و یک استخر 

(چون اکثر جوانها فوتبال و شنا رو دوس دارن مشکلات این ورزشها رو در میانه بازگو می کنم)

1- حالا شما به هر کدوم این سالنها سر بزنید تایمهای اصلی  و خوبش، قراردادی برای ادارات هستش (چرا؟برای اینکه کارمندان بدنشون رو فرم باشه یا حداقلش اینه که یه سرگرمی تو اوقات فراغتشون باشه حالا فرق نمیکنه جوان -میانسال پیر همشون میان رایگان استفاده میکنن البته به حساب اداره مربوطه) میمونه تایمهای نامناسب که قبل از ظهر هستش اونا رو هم اکثرا مدارس ابتدای دولتی یا غیرانتفاعی قبضه کردند!!!!

2- استادیوم ورزشی  منظورم چمن هستش

 زمین ورزشگاه کارگران برا کشت گندم کاملا آماده هستش مخصوصا الان که با بارندگیهای اخیر فکر کنم کشت بهاره خوب جواب میده!!!!

زمین چمن خود اداره تربیت بدنی هم که دائما کلاغها دارن ازش استفاده میکنن+همیشه چندتا شیلنگ تو زمینه داره ابیاری میشه!!!!!! (البته وقتی هم که چمن حاضر میشه اونقدر ناهموار هستش که هرسال کلی تلفات بده)

زمین چمن مصنوعی هم که نمیشه استفاده کرد چون هزینه استفاده خیلی میشه البته تو این یک مورد محدودیت استفاده به نظر بنده خوبه چون سرمایه شهرستان هستش

3- استخر

قیمت بلیت 6000 تومن - ادارات نصف بها یا حتی رایگان اما استفاده آزاد همان 6000 تومان

که با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم شهرستان و اکثریت قشر مستضعف استفاده از استخر برا خیلی ها  -خصوصا جوانان و نوجوانان تقریبا ناممکن هستش البته به جز قشر خاص

*حالا اگه اینجا وقت نشد امکانات دیگر یا معضلات دیگر رشته های ورزشی رو اینا بیان کنم از همگی مغذرت میخوام  اما اینو مطمئنم که همشون مشکلاتشون شبیه هم هستند*

حالا میرسیم به اصل مطلب، این همه اماکن ورزشی که  به جرات میتونم بگم نیت هزینه و ساختش برا استفاده جوانهاست ---!!!!!!!چرا فقط شده مختص قشر خاص که اکثرا جوان نیستن یا اگر هم هستن منتصب به یه اداره یا ارگان دولتی هستند؟؟؟؟ پس بقیه جوانان شهر اینجا کجای قضیه هستن جوان هایی که میخوان از این امکانات استفاده کنن ولی یا نمیشه یا نمیتونن.......؟؟؟؟

اصل مطلب اینجاست که به جای استفاده از این امکانات محدود تا دلت بخواد قهوه خانه راه افتاده که با عنایت مسئولین همشون پر جوان های با استعداد و سالم هستن که چون وسیله تفریح و سرگرمی میسر نیست سر از قهوه خانه ها درمی آورند که خواسته یا نخواسته معتاد به مصرف قلیان میوه ای میشوند که در آینده نزدیک آسیب جبران ناپذیری از حیث سلامت فردی واجتماعی هم به خانواده خود و هم به جامعه خواهند زد.

جالبه طبق آمارتقریبا موثق: در شهرستان میانه به اندازه تمام قهوه خانه های استان آذربایجان شرقی قهوه خانه هستش البته من اینو از خودم نمیگم(تو یه مراسم در تبریز سخنران مهمان که کارمند یک ارگان دولتی و میهمان برنامه بود تو سخنرانیش به طعنه میانه رو با قهوه خانه های بسیار زیادش که معادل تمام قهوه خانه های استان بود به حضار مجلس شناساند)

حالا شما قضاوت کنید نوجوانی که به سن جوانی رسیده یا خود جوانان شهر  چطور اوقات فراغت خود را میگذرانند؟

با ورزش و یا تفریح سالم             یا              قهوه خانه و قلیان؟

دسترسی به کدوم راحت تره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  به نظر شما چطور میشه این مشکل بزرگ رو حل کرد؟

 

1
2
3
4
5
6
7
8
9
1 2 3 4 5 6 7 8 9