- ارسال کننده: بچه فهیم شهر تاریخ: ۹۰/۰۸/۱۲

یک همشهری،،یک هنر.......

   

بنام یکتا خالق هنر

پس از اجرای موفق نمایش شکارگاه و استقبال خوب هنردوستان شهرمان از این نمایش بر آن شدم تا با کارگردان این نمایش مصاحبه ای ترتیب بدم تا بیشتر با هنر تئاتر و هنرمندان شهرمان آشنا بشیم.

ما حصل این گفتگوی دوستانه و صمیمی رو در زیر میتونید بخونید.

 

 

1-نام:حسن عظیمی

 

 

2-متولد:1355

3-چندین فرزند خانواده اید: پنجمین فرزند خانواده

4-چه مدتی ست در زمینه هنری بصورت رسمی و حرفه ای فعالیت می کنید؟ بصورت رسمی و حرفه ای از سال 75

5-گروه هنری صحنه از چه سالی تشکیل شد؟

از سال 78 با نوشته ای از خانم زهرا خدابنده که من در آن بازیگر بودم و آن موقع بمدت 5 شب اجرای عمومی داشتیم با عنوان..پرواز بسوی حقیقت که واقعا با استقبال خوب مردم و مسئولان روبرو شد.

نمایش مذکور در بروشور با نام گروه تئاتر صحنه به اجرا پرداخت.

6-تا به حال چه تعداد نمایشنامه کار کرده اید؟؟

تعداد کارها دقیقا یادم نیست ولی بیش از 20 اثر نمایشی که در بعضی بازیگر و تعدادی کارگردان یا مشاور کارگردان بودم که اکثرا در جشنواره های شهرستان، استان، ومنطقه اجرا نموده ایم.

7-چه تعبیری از تئاتر دارید؟؟

تئاتر برای من واقعا زندگی است..بعنوان هنری والا و کامل در زندگی من تاثیرهای مثبتی داشته است.

8-هدف از تشکیل گروه هنری صحنه و ادامه کار گروه چیست؟؟

در ابتدای تشکیل گروه، هدف انسجام بخشی به کارهای نمایشی خودمان به صورت علمی بود که در آن زمان تمام اعضای گروه 2 دوره بازیگری و کارگردانی را توسط اساتید بنام کشوری که توسط انجمن نمایش برگزار میشد سپری  نمودند...من و3 نفر از اعضای گروه در یک دوره تکمیلی بازیگری و کارگردانی نیز شرکت نمودیم..همچنین یک دوره تکمیلی کارگردانی که در تبریز برگزار میشد بنده شرکت داشتم،سپس با اعضای گروه شروع به کار کردن متن هایی کردیم که اکثرا از سال 80به بعد در جشنواره های استان شرکت نموده واجرای موفقی داشتیم...استمرار این اجراها باعث شد تا گروه از طرف مرکز هنرهای نمایشی ایران در سال89 ثبت رسمی شده و پروانه فعالیت بگیرد.

10-تا به حال برنامه های خارج از استان داشتید؟؟

دوبار در زنجان و اصفهان...که تئاتر زنجان نمایش قهوه خانه ای شمالغرب کشور بود و اصفهان نیز جشنواره کشوری تعزیه و آیین های عاشورایی،،یکبار نیز به جشنواره کشوری در تهران انتخاب شدم که نتوانستم کار را به جشنواره برسانم.

11-چه عناوینی کسب کرده اید؟؟

در تمام جشنوارهایی که در شهرستان برگزار شد(6 دوره)به عنوان کارگردان برتر انتخاب شدم ولی در سایر جاها و استان و خارج از آن کارهایی که ارائه نمودم حائز رتبه و مقام شده اند ولی نه در بخش کارگردانی..در سایر بخش ها مثلا بازیگری-طراحی صحنه-نویسندگی موسیقی و....

12-آیا تا به حال برای گرفتن مجوز دچار مشکل شده اید؟؟

حتما...چون مراحل اخذ مجور یک مسیر طولانی دارد هر کسی دوام نیاورده زود از میدان به در میرود، اوایل بنده 4 سال فقط نمایشنامه به شورای نظارت میفرستادم یا تایید نمی شد یا اگر میشد در مرحله بازبینی داوران کار را در حد جشنواره و اجرای عمومی نمی دیدند..سال ها طول کشید تا بنده و گروه تئاتر صحنه بتوانیم بدون دغدغه و کاری در حد استاندارد و قبول داوران ارائه دهیم و نیز در حال حاضر بعضی از کارهایمان هم نمی تواند مجوز بگیرد و این دلسردمان نمی کند و مشکل را به جاها و افراد خاص ربط نمی دهیم.

 

13-حسن عظیمی چه نوع شخصیتی دارد؟؟ 

 

تمامی زوایای شخصیتی را خوب نمیشناسم، ولی فردی است که به نظم چه در کار نمایش و چه سایر مراحل زندگی بسیار بهاء میدهد-سعی می کند مسایل و مشکلات پیش رو را بردارد خسته نمی شود و بقیه رو باید دیگران بگویند.

 

14-سرگرمی شما؟؟

تئاتر- عکاسی ورزش که قبلا زیاد وقت میکردم،چون مربی وبازیکن بسکتبال بودم ولی چون الان مربیگری نمی کنم زیاد نمی توانم به این قسمت از علاقه ام برسم-مطالعه(بیشتر در قسمت هنری)

15بزرگترین آرزویتان؟؟

در کار نمایش آرزو وسعی ام اجرا در جشنواره فجر  در زندگی آرزوی آنچنانی ندارم چون خدا را شکر هرچی تا الان خواستم بدست اوردم.

16-آخرین باری که گریه کردید؟؟

رفتن محسن فتحی از جمع هنرمندان شهرمان که واقعا بازیگر توانمندی برای شهرمان بودند..روحش شاد

17- حرف نگفته؟؟؟

تشکر از بچه فهیم و همچنین اعضای خوب سایت میانالی که در اجرای اخیر من(نمایش شکارگاه)واقعا با نظراتشان خستگی رو ار تن گروه تئاتر صحنه به در کردند..........موفق وپیروز باشید

 

12/8/1390   

 

  

1
2
1 2