- ارسال کننده: مرتضی رحیمی تاریخ: ۹۲/۱۲/۲۵

هاشمی:به روحانی گفتم ۲۰ سال نماینده «میانه» بودم پس معتدلم!

: سید حسین هاشمی استاندار 60 ساله استان تهران متولد شهرستان میانه آذربایجان شرقی است که 20 سال نمایندگی مردم «میانه» را در کارنامه خود دارد و با زیرکی نام شهری را که در آن متولد شده به شعار «اعتدال» پیوند می‌دهد و می‌گوید چون 20 سال نماینده میانه بوده پس معتدل است.
 
خبرگزاری فارس: به روحانی گفتم ۲۰ سال نماینده «میانه» بودم پس معتدلم!/ مخالف انتقال پایتختم/ آمادگی استانداری تهران برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

با توجه به اینکه یک چهارم عمرش را در مجلس سپری کرده است گریز‌های بسیاری به آن دوران می‌زند و می‌گوید شعارش در انتخابات مجلس نهم «اعتدال راه نجات کشور» بوده و همین موضوع را به آقای روحانی گفته است و رئیس‌جمهور نیز با خنده پاسخ داد که شما زودتر از ما شعار اعتدال را مطرح کرده‌اید.

می‌گوید در دوره نهم نمی‌خواسته نامزد شود اما چون موضوع «قهر و تحریم» از سوی برخی مطرح شده بود تصمیم گرفت تا در تهران نامزد شود و رأی نیاورد! 

هاشمی 17 شهریورماه امسال به عنوان استاندار جدید تهران منصوب شد؛ سرپرست معاونت اداری و مالی و امور مجلس وزارت صنایع، معاون هماهنگی و امور استان‌ها و مجلس وزارت معادن و فلزات و عضو شورایعالی استاندارد کشور از دیگر سوابق هاشمی به شمار می‌رود.

آنچه می‌خوانید مشروح گفت‌وگوی فارس با سیدحسین هاشمی استاندار تهران است:

روحانی گفت شعار «اعتدال» را زودتر از من مطرح کرده‌ای

فارس: تعریف شما از «اعتدال» چیست؟

هاشمی:‌ در اواسط حضورم در مجلس هشتم، نطقی کردم و از مردم شهرستان تشکر کرده و گفتم دیگر کاندید نمی‌شوم، اما در آستانه انتخابات مجلس نهم فضایی ایجاد شد و بحث قهر و تحریم شکل گرفت و من نمی‌خواستم از انتخابات قهر یا آن را تحریم کنم، از طرفی نمی‌خواستم کاندید هم شوم و برای اینکه شائبه قهر و تحریم از بین برود در تهران کاندید شدم چون رأی‌آوری در اینجا کار سختی است.

زمانی که وارد دولت شدم همین موضوع را با آقای روحانی مطرح کردم و گفتم یک سند هم دارم که اصل است و کپی نیست؛ آن سند پوستری بود که شعارم در مجلس نهم بود: «اعتدال راه نجات کشور است».

آقای روحانی خندید و گفت: شما شعار اعتدال را جلوتر از من گفته‌اید و من در پاسخ گفتم که من 20 سال نماینده میانه بودم!

1
1