- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۲/۱۲/۲۵

از عقب گرد حمل و نقلی ها تا بی قانونی تاکسی ها؟

آیا سازمان حمل و نقل میانه از اجرای طرح لباس فرم و کارت های شناسایی رانندگان تاکسی ها عقب نشسته است؟ بودن یا نبودن برچسب نرخ ها سودی هم دارد؟ نرخ رانندگان تاکسی ها تحمیلی است یا قانونی؟

سوالات مطرح شده فوق شاید برای تک تک شما که در حال مطالعه این مطلب هستید پیش آمده باشد ولی مثل من هنوز پاسخی برای آنها نیافته اید! برای همین مطرح می شود تا شاید پاسخگویی پیدا شود.

یک سال قبل مطلبی تحت عنوان"استفاده از لباس فرم و کارت شناسایی توسط رانندگان تاکسی و مینی بوس درون شهری میانه" توسط روابط عمومی سازمان حمل و نقل در سایت های محلی انتشار یافت که مهمترین عامل اجرای این طرح را مدیر عامل این سازمان ایجاد امنیت بیشتر و کاهش تخلفات رانندگی و تاکسیرانی بیان کرد و آن را لازم الاجرا خواند؛ ولی این طرح که برای مدت کوتاهی در حد چند ماه اجرا شد گویا شکسته خورده و حمل و نقلی ها عقب نشسته اند یا اینکه رانندگان تاکسی ها دیگر خود را ملزم به اجرای این طرح نمی بینند!

البته احتمال دیگری هم می رود، مثلاً اینکه لباس های فرم تابستانی بودند و در زمستان نمی شد به تن کرد! ولی هر طور که حساب کنیم دیگر کارت های شناسایی را نمی توان در این احتمال گنجانید!

 می رسیم سر موضوع برچسب نرخ ها! موردی که کمتر در شیشه رانندگان تاکسی ها دیده می شود شاید برچسب کم آمده باشد و به برخی ها نرسیده باشد! ولی آیا بودن یا نبودنشان تاثیری هم دارد؟ بطور مثال در لیست نرخ های سال 92 کرایه ی مسیر میدان معلم تا چهارراه و بالعکس 250 تومان قید شده است ولی نرخ دریافتی تاکسی ها 300 تومان می باشد! البته با 50 تومان نه کسی میلیارد شده و نه کسی ورشکسته ولی موضوع سر این است که آیا نرخ رانندگان تحمیلی است یا قانونی؟

1
1