- ارسال کننده: علی مسعودی* تاریخ: ۹۲/۱۲/۲۴

سلامت عرصه وسیعی است که با مشارکت و هماهنگی مردم قابل دستیابی است.

میانه، تبریز  ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه صیانت از سلامت افراد وظیفه ماست، گفت: سلامت عرصه وسیعی است که با مشارکت و همکاری و هماهنگی مردم قابل دستیابی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمدحسین صومی عصر روز پنجشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان میانه افزود: ما در تلاش هستیم تا سلامت را بعنوان مقوله اصلی در دولت و کل جامعه تعمیم دهیم، زیرا مقوله سلامت از مهمترین تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری است.

وی کمبود اعتبار و بدهی های میلیاردی را دلیل اصلی بروز مشکلات در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و ضمن اذعان به وظایف خطیر دانشگاه علوم پزشکی در تامین فضاها، نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات لازم برای حوزه بهداشت و درمان گفت: در انجام وظایفی که بر عهده ما گذاشته شده بیش از حد توان در شان مردم همیشه در صحنه تلاش خواهیم کرد.

صومی به پیگیری برای راه اندازی بیمارستان امام خمینی(ره) میانه در اسرع وقت اشاره کرد و افزود: قول مساعد می دهیم تا در هفته دولت سال آتی شاهد بهره برداری از اکثر بخش های بیمارستان برای استفاده مردم باشیم.

وی همچنین در مورد سی تی اسکن مورد نیاز این شهرستان گفت: بنا بر مشکلات موجود این مشکل از طریق بخش خصوصی قابل حل بوده و قول می دهیم تمام مشکلات سرمایه گذاران در بخش حوزه بهداشت و درمان را حل کنیم.

صومی از واریزی هشت میلیارد ریال کارانه به شهرستان میانه خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه به خدمات پیشگیری، ارتقای سلامت و بیماریابی در 121روستای میانه اشاره کرد و تاکید نمود هیچ سازمانی در این وسعت نمی تواند به ارایه خدمات بپردازد.

دکتر تبریزی ارتقای سلامت بالای 97 درصد، دسترسی به خدمات سلامت با 99 درصد و اشغال 70درصدی تخت های بیمارستان را نشان از ارایه خدمات پیشگیری و ارتقای سلامت بصورت مطلوب در شهرستان دانست.

وی اظهار کرد: در سال 93 بحث پزشک خانواده جمعیت روستایی 100درصد تکمیل شده و پایه حقوقی پزشکان مستقر حداقل به دو برابر افزایش خواهد یافت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در شهر نیز ما متعهد می شویم که خدمات پیشگیری، ارتقای سلامت و بیماریابی را در مناطقی که امکانات لازم را دارد پوشش دهیم. 

وی همچنین افزود: ما بعنوان اولین استان در سال آینده بهسازی تمام خانه ها و مراکز بهداشتی و درمانی در سطح استان را در برنامه کاری خود گنجانده ایم.

وی با اشاره به اینکه نوسازی تجهیزات پزشکی با خرید و توزیع آنها ازدیگر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: ما متعهد می شویم در صورت مشارکت 50 درصدی خیرین و مردم در حوزه بهداشت و درمان 50 درصد مابقی را پرداخت کنیم.

تامین 800 میلیون ریال اعتبار برای خرید دستگاه آندوسکوپی، تامین پزشک عمومی برای درمانگاه شبانه روزی ترکمانچای و راه اندازی داروخانه فعال در این مرکز، تامین پزشک عمومی درمانگاه ترک، افزایش سهمیه بندی ضریب K در میانه، پیگیری استقرار اورژانس هوایی، استقرار دو آمبولانس در هر بخش با خرید آمبولانس های جدیدو افزایش تعداد آنها، خرید دستگاه لاپروسکوپی و افزایش تخت های ICU ، CCUو NICU از مصوبات این جلسه بود.

 

1
1