- ارسال کننده: علی مسعودی* تاریخ: ۹۲/۱۲/۱۹

به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری انجام شد توزیع ۱۲ هزار اصله نهال غیرمثمر، درسطح شهرستان میانه

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میانه گفت: توزیع ۱۲ هزار اصله نهال غیرمثمر، به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در بین مردم و نهادهای دولتی و خصوصی درحال انجام است.

درختکاری

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میانه، محمدعلی مهریان صبح امروز در حاشیه مراسمی برای غرس نهال با حضور مسئولان و اعضای شورای اداری شهرستان و امام جمعه محترم در محل شهرک ساحلی میانه اظهار کرد: شهرستان میانه با چهار بخش تابعه با مساحتی معادل 5 هزار و 595 کیلومت رمربع که 420هزار هکتار آن را اراضی ملی و مرتعی تشکیل می دهد، با پیش بینی و اقدامات انجام یافته از سوی اداره منابع طبیعی، 12 هزار اصله نهال غیرمثمره و جنگلی در بین مردم و نهادهای دولتی در هفته منابع طبیعی امسال توزیع می‌شود.

وی با تاکید بر این موضوع که درختان در تغییر و تبدیل آب و هوا و اعتدال آن نقش به سزایی دارند. تشکیل جنگل و توسعه آن، نه تنها تاثیر مهمی در روند آب و هوا داشته و در چرخه طبیعت نیز نقش ارزنده ای ایفا می نماید، اضافه کرد: نگهداری مطلوب از نهال های غرس شده و پرورش صحیح آنها  می تواند در توسعه فضای سبز و عرصه های جنگلی براساس خواسته های جمعی در این رابطه امکانپذیر شود.

حجت الاسلام محمدرضا حامدی، امام جمعه شهرستان میانه نیز در این همایش با اشاره و تاکید به اهمیت درخت و درختکاری در دین مبین اسلام و اهمیت موضوع محیط زیست و فضای سبز و لزوم تحقق شعار هر ایرانی یک درخت، گفت: باید تلاش تمام مردم جامعه و مسئولان  جهت حفظ و نگهداری از فضاهای سبز و درختان باشد و امید می رود بتوان با برنامه‌ریزی درست هوای پاک و سرسبزی را به نسل های آینده به یادگار بگذاریم.

وی افزود: ما حق نداریم هرطور که دلمان بخواهد از طبیعت بهره برداری کنیم و اگر منابع طبیعی می‌خواهد برنامه‌ها و دستورالعمل‌های خود را اجرا کند، باید ازعرق دینی، ملی و مذهبی مردم برای حفظ منابع طبیعی و گسترش آن استفاده کند.

 

 

1
1