- ارسال کننده: روابط عمومی شهرداری میانه تاریخ: ۹۰/۰۸/۰۸

پارك ساحلي ميانه واقعيتي خيال انگيز

پارك ساحلي ميانه واقعيتي خيال انگيز




يادداشت شهروند محترم در وبسايت محترم ميانالي با عنوان "پارك ساحلي ميانه يك واقعيت يا خيال؟" در عين صافي و سادگي تصوير زيبايي از حس همدلي و همراهي مردمي با نهاد خدمتگزار شهرداري را به نمايش گذاشت.
بويژه اينكه عزيزاني كه در اين سايت و وبسايت هاي مشابه آن نظر و مطلب مي نويسند عموماً از قشر جوان و تحصيلكرده و دانش آموز و دانشجوي شهرمان مي باشند و اين امر جاي بسي خوشوقتي و خرسندي دارد و نور اميد را به دل هاي خدمتگزاران صديق و پرتلاش مجموعه مديريت شهري و بالاخص كاركنان زحمتكش شهرداري هديه مي كند.
در اينكه همه مردم و مسئولين اين شهر در پي عمران و آباداني و پيشرفت و زيبايي شهرمان هستند هيچ شكي نيست اما

 تحقق اين آرزو مستلزم دانستن بهترين راه ها و داشتن بهترين برنامه ها و اجراي صحيح، سريع و اصولي آن هاست، اما در اين ميان فراهم بودن زمينه امكان اجراي طرح ها نيز خود امري بسيار مهم و كليدي است.
براي مثال در همين موردي كه شهروند محترم با نهايت حسن نيت و صداقت آنرا مطرح نموده و اجراي آن را از شهرداري درخواست كرده است آگاهي از تمام ابعاد قضيه و دانستن مسائل و موضوعات مرتبط با آن مي تواند در شكل گيري سطح انتظار و توقع شهروندان از شهرداري موثر و تعيين كننده باشد. مواردي نظير امكان مالي شهرداري براي اجراي طرح ها، شرايط فصل كار، نداشتن موانع قانوني، نداشتن معارضين ملكي و رفع مالكيت هاي خصوصي، رعايت اصول فني و شهرسازي و همخواني با طرح تفصيلي شهر و جلب موافقت نهادهاي نظارتي شهرستاني و استاني و ... از جمله مسائلي هستند كه بايد مد نظر قرار گرفته و حل و فصل گردند.
پارك ساحلي يا همان " نوار سبز ساحلي" كه مورد نظر كارشناسان فني و مسئولان شهرسازي شهرداري ميانه بوده و به دنبال تحقق اجراي آن هستند در مسير عملياتي شدن با مسائلي مواجه است كه مهمترين آن ها بحث تملك اراضي واقع در محدوده طرح مي باشد. اراضيي كه اگرچه در طرح تفصيلي شهر با كاربري فضاي سبز تعريف شده اند اما مالكيت آن ها در يد اشخاص حقيقي است و شهرداري براي اجراي هرگونه طرح و پروژه اي در آن ها ابتدا بايد با پرداخت حق و حقوق صاحبان اين زمين ها مالكيت آن ها را به دست آورد و در قدم بعدي طرح هاي خود را عملي سازد. امري كه لازمه آن تأمين اعتباراتي سنگين و پرداخت هزينه هاي ميلياردي و رفع چالش هاي حقوقي و موانع سفت و سخت قانوني است.
البته همان گونه كه شهروندان محترم هم استحضار دارند در فاز اول قسمتي از اين طرح در محدوده اطراف جايگاه CNG با عنوان پارك ساحلي يا پارك سن.ان.جي احداث شده و هم اكنون مراحل پاياني كاشت و تجهيز مبلمان خود را سپري مي كند و در چند روز آينده شاهد بهره برداري رسمي از آن خواهيم بود و قطعاً اگر امكان ادامه اجراي طرح و تكميل نوار سبز ساحلي از ميدان واقع در انتهاي خيابان شاهد تا خروجي كمربندي جنوبي در شهرك ولي عصر عملي شود واقعيت خيال انگيزي خواهد بود كه جلوه و جلاي فرح بخشي به سيماي شهر عزيزمان "ميانه" خواهد بخشيد.
پارك سي.ان.جي به عنوان يك پارك كوچك با عملكرد منطقه اي طراحي و اجرا شده است و علاوه بر برخورداري ساكنين محلات اطراف آن، با لحاظ موقعيت آن در همسايگي با جايگاه عرضه سوخت cng كه محل انتظار خانواده ها و رانندگان در صف هاي طولاني سوختگيري مي باشد مي تواند نقش موثري در كاهش اضطراب و استرس هاي ناشي از انتظارهاي طولاني در صف گاز داشته و براي لحضاتي كودكان و خانواده ها و مسافران در آينده را سرگرم خود سازد. به اميد روزهايي بهتر و شهري آبادتر و سرسبزتر براي همه همشهريان عزيز.

 

منبع: miyaneh.ir

 

1
1