- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۲/۱۲/۱۶

دشمن از ایثار و فرهنگ شهادت در جامعه ما وحشت دارد

 

 

حجت الاسلام محمدرضا حامدی در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: به پشتوانه این فرهنگ محال است واهمه ای در دل ملت ما ایجاد شود.

وی با اشاره به 22 اسفند سالروز صدور فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال 58 گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 83 این روز را به عنوان روز شهدا تصویب و در تقویم سالانه به عنوان روز شهدا نام گذاری شد.

حجت الاسلام حامدی با بیان اینکه جایگاه و مقام شهید یک جایگاه استثنایی، ممتاز و وی‍‍ژه است، افزود: ما حق حیات و دینداری، عزت و اقتدارمان را بدهکار خون شهدا بوده و باید حق آنها را ادا نماییم.

وی اظهار کرد: خانواده های معظم شهدا نیز برگردن ما حق دارند، چرا که شهدا تربیت یافته و تقدیمی از سوی این خانواده ها به پیشگاه خداوند متعال هستند، پس باید قدر خانواده های معظم شهدا را بدانیم.
امام جمعه میانه افزود: باید فرهنگ شهید و شهادت، ایثار و از خود گذشتگی در جامعه زنده مانده و به نسل های آتی منتقل شود و گرامیداشت این روز فقط و فقط به خاطر خودمان است.

حجت الاسلام حامدی سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار را گرامی داشت و برای تمام پرستاران زحمتکش جامعه آرزوی توفیق کرد.

وی با تاکید بر توجّه هرچه بیشتر مسوولان به توان و پتانسیل جوانان که از موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: جوانان مهم ترین سرمایه های ما هستند که نباید از آنها غفلت کنیم.

حجت الاسلام حامدی افزود: ما باید به نسل جوان، مؤمن و انقلابی افتخارو از ظرفیت های آنها بهره ببریم.
امام جمعه میانه همچنین خواستارتقویت حرکت های جهادی در تمام زمینه ها از جمله در عرصه تولید و اشتغال و توجه بیشتر به فرهنگ دینی و انقلابی شد.

پس از اقامه نماز یک هزار و 200 اصله نهال غیرمثمر و جنگلی در بین نمازگزاران توزیع شد.

1
1