- ارسال کننده: امین با مرام تاریخ: ۹۲/۱۲/۱۵

در بازدیدهای جداگانه نمایندگان از دانشکده فنی مهندسی میانه چه گذشت !!!

 

بازنگری وقایع اتفاق افتاده در بازدید جداگانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهر میانه از دانشکده فنی مهندسی ...

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا : در تاریخ 27/8/92 دکتر مددی و در تاریخ 23/11/92 مهندس حسینی بنا به درخواست مکرر دانشجویان دانشکده فنی مهندسی میانه جهت رسیدگی به مشکلات موجود، از این دانشکده بازدید نمودند. این اقدام در نوع خود قدمی مثبت در راستای حل مشکلات تلقی میشود اما باید دید این جلسات و بازدیدها در نهایت منجر به چه نتیجه ای شد .

دانشگاه1

 

تقریباً بعد از گذشت چند سال اولین باری بود که نمایندگان محترم به دانشکده تشریف‌فرما می‌شدند تا باری از دوش دانشجویان دردمند بردارند تا جایی که یکی از نمایندگان در این بازدید گفت: (ما قبلا یکبار می‌خواستیم بیاییم به دانشکده ولی چون محل دقیق دانشکده را نمی‌دانستیم و نتوانستیم پیدا کنیم، نشد که بیاییم!)

در خلال بازدیدهای صورت گرفته، دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دانشکده حضور یافته و چند نفر از دانشجویان به نمایندگی از کل دانشجویان مشکلات و درخواست‌هایشان را خدمت نمایندگان محترم بازگو کردند که اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشکلات و درخواست‌هایشان بر حول 3 موضوع و محوریت مشکلات آموزشی و رفاهی و فرهنگی بود.

1. نبود اساتید مجرب و توانمند در تدریس و درخواست جذب هیئت علمی

2. نبود کارگاه و آزمایشگاه (فقط و فقط آزمایشگاه فیزیک 1 ارائه می‌شود)

3. درخواست مصوب نمودن رشته‌های صنایع و راه آهن در مقطع کاردانی به کارشناسی (دانشجویان رشته‌های کاردانی صنایع و کاردانی راه آهن در این نیم سال تحصیلی فارغ التحصیل خواهند شد و باتوجه به اینکه امکان ادامه تحصیل تا مقطع کارشناسی در این رشته‌ها در هیچ کدام از دانشگاه‌های سراسری کشور امکان پذیر نمی‌باشد، این درخواست را دارند)

4. درخواست تصویب بودجه جهت ساخت ساختمان آموزشی و یا اداری (در حال حاضر فضای کلاس‌ها بسیار کوچک است و تمامی کلاس‌ها و اتاق‌های اداری و کتابخانه و سایت دانشکده و نمازخانه و اتاق اساتید، همه و همه در یک ساختمان تجمیع شده است)

5. درخواست تامین مخارج یک اردوی زیارتی به مشهد مقدس (گفتنی است تا به حال هیچگونه سفر علمی و فرهنگی خارج از شهر از سوی دانشکده صورت نگرفته وفقط چندین بار با هماهنگی‌های صورت گرفته با کارخانه‌های تراکتور سازی و موتورسازان از طرف اساتید و آنهم برای تعداد محدودی از دانشجویان)

6. مشکلات خوابگاهی

و خنده رئیس دانشکده دکتر کاملی در میان این مشکلات که دانشجویان را دست به دامان مسئولین کرده است ، ما را یاد خنده های آقای کفاشیان  رئیس فدراسیون فوتبال می اندازد ...

کاملی

 

اما نمایندگان محترم در پاسخ به این موضوع واکنش‌های متفاوت و عجیبی از خود نشان دادند:

    آقای مهندس حسینی گفت که: (با به اتمام رسیدن قطار میانه – تبریز تمامی مشکلات شما دانشجویان از قبیل تامین استاد حل خواهد شد و طبیبان متخصص و مجرب به میانه خواهند آمد.)

آقای نماینده دقیقا همینطور است که می‌فرمایید ولی اتمام پروژه قطار تبریز – میانه در خوشبینانه ترین حالت 3 سال طول می‌کشد! ولی 3 سال دیگر تمام کسانی که در حال حاضر دانشجوی این دانشکده‌اند، فارغ التحصیل شده‌اند! ما برای زمان حال از شما راه چاره خواستیم!

   آقای دکتر مددی به دانشجویان هر 4 گروه آموزشی (مهندسی مکانیک، مهندسی فناوری اطلاعات، کاردانی راه آهن، کاردانی صنایع) گفتند که تمامی مشکلات گروهتان را به شکل یک نامه بنویسید و تمامی دانشجویان ذیل نامه را امضا نمایند، دانشجویان به این خواسته آقای نماینده عمل کردند ونامه ها را به ایشان تحویل دادند.

چند روز پیش که بنده جهت پیگیری نامه‌ها به دفتر ایشان مراجعه کردم، مسئول دفتر ایشان گفتند که نامه‌ها گم شده است!

یعنی پس از گذشت 2 ماه و نیم نه تنها هیچ اقدامی انجام نداده بودند بلکه به خودشان زحمت نگه داری چند تکه کاغذ را هم ندادند وبالاجبار نامه دیگری نگاشته شد!

آیا مشکلات دانشجو تا این حد برای شما بی ارزش است؟

   آقای مهندس حسینی خطاب به دانشجویان گفتند که: (من واقعا متاسفم که ذهن دانشجو درگیر این چنین مسائل پیش پا افتاده ای است! از من درباره مسائل کلان کشور سوال کنید و بخواهید تا حل کنم! از من درباره سیاست بپرسید!) و درباره سیاست دولت در نحوه پخش سبد کالا و سن ازدواج جوانان صحبت کردند که دانشجویان به سخنان آقای نماینده واکنش نشان داده و نیمی از دانشجویان سالن را ترک کردند و کسلنی که در سالن مانده بودند به سخنان آقای نماینده اعتراض کردند.

یکی از دانشجویان گفت: (آقای نماینده من دانشجوی ترم 6 مهندسی مکانیک هستم و تا به امروز فقط آزمایشگاه فیزیک 1 را گذرانده‌ام! روح و روان من از این همه مشکل در عذاب است! من را چه به سیاست؟ این مشکل من را که شما مشکل کوچک و ناچیز خواندیدش را حل کنید، مشکلات بزرگ‌تر و اساسی تر بماند!)

آقای نماینده در پاسخ به این سوال هم گفتند: (نه! من واقعا متاسفم برای دانشجویی که سیاست را رها کرده و فکرش را درگیر مسائل این چنینی کرده است! من برای دانشجویانی با این سطح فکر و طرز فکر متاسفم!)

آقای نماینده ما نیازی به تداخل در سیاست و به چالش کشیدن آن نداریم! دانشجویان این دانشکده از ابتدای تاسیس آن تا به امروز همواره پیرو ولایت فقیه بوده و خواهند بود و بنا به بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) درباره جوانان و دانشجویان، ذهن و فکر خود را معطوف به کسب و آموزش علم و دانش کرده‌اند ولی به علت موانع و مشکلات موجود، ذهن دانشجو درگیر ضعف اساتید شده است! درگیر این که واقعا تاوان کدام گناه نکرده را پس می‌دهد؟ درگیر اینکه واقعا به چه شکل و چه زمانی فارغ التحصیل خواهد شد؟ درگیر اینکه چرا چهار سال از بهترین دوران زندگیش این گونه تباه شد!

آقای نماینده اینکه فرمودید: (مشکلات دانشکده به من هیچ ربطی ندارد!) تاحدودی قابل تحمل بود ولی اینکه شما و همراهان محترمتان به شخصیت و شعور دانشجویان توهین کردید، به هیچ وجه قابل تحمل نبود و تمامی برداشت‌ها متوجه خودتان خواهد بود و بس!

 

     آقای مهندس حسینی گفت که: (شما سفر مشهد برای شما نیاز نیست! شما همان درستان را بخوانید ثوابش از زیارت مشهد هم یبشتر است!)

بلی! کاملا درست است! دانشجو می‌خواهد درس بخواتد ولی این مشکلات برایش آزار دهنده است و مانع می‌شود! اصلا جنابعالی را برای حل این مشکلات دعوت کردیم تا وضع فعلی دانشکده را بهبود بخشید تا بتوانیم درس بخوانیم!

اگر این گونه که شما می‌فرمایید باشد، در مجلس تصویب کنید که هیچ دانشگاهی حق اجرای اردوهای فرهنگی و علمی را ندارد!

اگر مسئول دلسوز دانشکده از شما تقاضای اردو می‌کند، دلیلش این است که با دانشجویان در ارتباط است و شاهد وضع نامناسب روحی آن‌هاست که شاید این سفر برای چند روز هم که شده این همه ناراحتی را از ذهن دانشجو بیرون کند!

    آقای دکتر مددی گفت : (من قول می دهمتا 2 ماه دیگر رشته کاردانی به کارشناسی صنایع و راه آهن را تصویب نمایم و به دانشکده میانه بیاورم!)

 

مددی

 

آقای نماینده 2 ماه شد، 3 ماه و نیم و هنوز خبری از شما نیست! نامه‌های دانشجویان را گم کردید، بازهم نامه نوشتند و تقاضا کردند، این همه پیگیری کردیم، اگر واقعا قادر به انجام این کار نبودید چرا قول دادید؟ اگر توانایی انجام آن را دارید پس چرا اقدامی انجام نمی‌دهید؟

هربار که برای پیگیری این مشکلات خدمتان رسیدیم این جمله را تکرار نمودید: (بزودی حل می‌شود! همین تا 2-3 روز دیگر حل می‌شود!)

آخر این 2-3 روزی که میگویید کی می‌گذرد؟ منظورتان از کلمه (بزودی) چیست؟ 2-3 سال؟ اصلا خداوکیلی در این 2-3 ماه چه اقدامی در این خصوص انجام داده‌اید؟

تا به کی با این وعده‌های سر خرمن و واهی دلمان را خوش کنیم؟

 

نزدیک به 2 سال است که دانشجویان این دانشکده مکر را مشکلات دانشکده را به فرمانداری میانه، نمایندگان محترم مجلس، استانداری آذربایجان شرقی، وزارت علوم و ... به صورت کتبی و شفاهی انتقال داده و درخواست رسیدگی کرده‌اند

این بود نتیجه رسیدگی نمایندگان محترم!

 نمایندگان عزیز، مردم به شما رأی داده‌اند تا این گونه مشکلات را برطرف نمایید و این وظیفه شماست!اگر از شما برای بازدید از دانشکده دعوت کردیم و مشکلاتمان را با شما در میان گذاشتیم، فقط و فقط می‌خواستیم شما به عنوان نماینده مردم میانه در مجلس این مسائل را از طریق مجلس و وزارت علوم و حتی مراجع بالاتر پیگیری نموده و حل نمایید!

 

1
2
1 2