- ارسال کننده: علیرضا نصیرزاده تاریخ: ۹۲/۱۲/۱۲

نمایندگان محترم شهرستان میانه، لطفا به مشکلات بهزیستی رسیدگی فرمائید.

جناب آقایان مهندس حسینی و دکتر مددی

نمایندگان محترم مردم شهید پرور میانه در مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام:

بدینوسیله به استحضار عالی میرساند، با توجه به نبود کارشناس گفتاردرمانی از سال 86 تاکنون در اداره بهزیستی شهرستان میانه از 6 سال قبل تاکنون، توانخواهان نیازمند به گفتاردرمانی که اکثرا در گروه زیر 4 و 5 سال قرار دارند، مجبورند برای رفع مشکلات گفتاری خود، مسیر 185 کیلومتری میانه تبریز را با خطرات جاده ای و هزینه های هنگفت به خاطر نیاز فرزندشان، به جان بخرند و یا مسیر 120 کیلومتری جاده میانه زنجان را جهت برخورداری از گفتاردرمانی، طی کنند.

میانه با این همه جمعیت و ادعای بزرگ، فقط یک لیسانس گفتار درمان آزاد دارد که اکثر توانخواهان را در مطب شخصی خود آنهم به مدت حداکثر 15 دقیقه(به گفته اکثر مراجعان و تحت پوششین بهزیستی) ویزیت کرده و 19 هزار تومان هزینه دریافت می کند و این واقعا به دور از انصاف می باشد، در حالیکه یک گفتار درمان وظیفه دارد مراجع خود را به مدت 45 الی 60 دقیقه ویزیت کند و جالب اینکه هر خانواده مجبور است هفته ای سه بار فرزند خود را به گفتار درمان ببرد که ماهانه بالغ بر 228000 تومان هزینه در بر دارد و علت اینکه مراجعان به تبریز و یا زنجان مراجعه می کنند، این است که یک ساعت برای هر توانخواه وقت درمان گذاشته می شود و درمانها نیز علاوه بر اینکه موفقیت آمیز می باشد، مبلغ بسیار کمتری را برای خانواده در بردارد(به صورت نیمه دولتی). استخدام کارشناس زبده گفتار درمانی در بهزیستی میانه، علاوه بر اینکه باعث مرتفع شدن مشکلات کودکان با آسیبهای گفتاری می شود، باعث کاهش هزینه های درمانی نیز می شود.

اکثر مراجعان، متعلق به روستاهایی هستند که خود نیازمند می باشند و وقتی با این شرایط مواجه می شوند، نسبت به دولت و نمایندگان خود دلسرد میگردند. از شما دو عزیز، خواهشمندم دستور فرمائید نسبت به این موضوع مهم اقدامات مقتضی بعمل آورند تا بیش از این با سرنوشت کودکان مردم بازی نشود.

1
1