- ارسال کننده: علی مسعودی* تاریخ: ۹۲/۱۲/۰۷

مسئولانی که آمادگی مصوبات جلسات را ندارند کار را به فردی کاردان بسپارند

معاون استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: مسئولانی که آمادگی مصوبات جلسات را ندارند کار را به فردی کاردان بسپارند.

خبرگزاری فارس: مسئولانی که آمادگی مصوبات جلسات را ندارند کار را به فردی کاردان بسپارند

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، اسماعیل حیدری‌آزاد ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان ضمن اینکه به تقسیم‌بندی وظایف توسط ادارات با توجه به نزدیکی ایام نوروز اشاره کرده، بر در دسترس بودن و آمادگی همه نیروها برای هر نوع اتفاقی در این ایام و رفع مشکلات مردم تأکید کرد.

وی ادامه داد: با توجه به انتظار مردم در این ایام خاص، هیچگونه سهل انگاری و عدم توجه به رفع مشکلات به هیچ عنوان قابل بخشش نخواهد بود و مسئولان در هر شرایطی باید آماده پاسخگویی به مردم و فرمانداری باشند و در این خصوص کمیته  نظارت و ارزیابی تشکیل خواهد یافت.

معاون استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به قدمت، پیشینه، تاریخ و فرهنگ میانه بر لزوم ارتقای میراث فرهنگی شهرستان از نمایندگی به اداره میراث فرهنگی تاکید کرده، وجود این اداره را برای مدیریت بر آثار فراوان باستانی و اماکن تاریخی امری واجب توصیف کرد.

حیدری‌آزاد، بحث امنیت مسافران را یکی از مهم‌ترین موضوعات ایام نوروز عنوان کرد و از نیروی انتظامی خواستار تأمین امنیت مسافران نوروزی به بهترین نحو شد.

وی بر تأمین برق و روشنایی محل اسکان، معابر، مسیر تردد مسافران و پارک ها تأکید کرد و خواستار انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز قطعی برق شد.

معاون استاندار آذربایجان‌ شرقی در خصوص تأمین آب شرب شهرستان میانه نیز گفت: با توجه به اینکه میزان مصرف آب در میانه بالاست از امور آب انتظار داریم ضمن رفع مشکلات احتمالی با توجه به کاهش چشمگیر بارندگی برای جلوگیری از کم‌آبی در ماه‌های گرم سال و تسریع در افزودن چاه‌ها به مخازن آب شرب شهر، به تبلیغات برای صرفه جویی در مصرف آب بپردازد.

حیدری‌آزاد از مسئولان بانک‌های دولتی و خصوصی خواست تا در رفع نیاز مردم به نقدینگی در ایام نوروز تلاش کرده و از طریق استان اقدام کنند تا در مواقع نیاز، سیستم آماده ارائه سرویس به مردم باشد.

وی از بازدیدهای سرزده به بانک‌ها، بیمارستان‌ها و سایر اداراتی که ملزم به ارائه خدمات بیشتر در ایام نوروز هستند خبر داد و متذکر شد: من در مسئولان توان و انگیزه کامل سراغ دارم و انتظار دارم بیش از پیش در این راستا تلاش کنند.

معاون استاندار آذربایجان‌ شرقی، کنترل و نظارت بر قیمت‌ها در داخل شهر، غذاخوری‌ها و فروشگاه‌های بین شهری را توسط اداره صنعت، معدن و تجارت لازم دانست و از این اداره خواست تا نیروها و گشت‌های خود را برای بازرسی فعال کنند تا در حق مردم اجحافی صورت نگیرد.

حیدری‌آزاد در خصوص بهبود وضعیت بهداشت و درمان شهرستان نیز تأکید ویژه کرد و حضور پزشکان، پرستاران و تیم درمانی در بیمارستان‌ها و ارائه خدمات مناسب و سریع به مراجعین را لازم عنوان کرد و خواستار ارائه گزارش ماهانه توسط شبکه بهداشت و درمان شد.

وی، برخورداری از شور و نشاط در ایام فصل بهار را حق مردم جامعه عنوان کرد و از شهرداری‌ها خواستار زیباسازی مبلمان شهری، نظافت و رنگ‌آمیزی و نیز ارائه برنامه‌های استقبال از بهار شد و هرگونه حفاری توسط هر اداره‌ای را در جهت رفاه حال همشهریان و میهمانان از 15 اسفند ممنوع اعلام کرد.

حیدری‌آزاد، محور سرچم - خلخال را یکی از حساس‌ترین محورها در طول ایام نوروز نام برد و از نیروی انتظامی و هلال احمر و سایر ارگان‌ها خواست تا از بروز هرگونه اتفاق در این محور پیشگیری کنند.

وی اذعان داشت: مسئولان کمبودها را اعلام کنند تا در تأمین و رفع آنها اقدام کنیم و در صورتی که اتفاقی ناشی از سهل‌انگاری و کوتاهی رخ دهد، شخص بنده از دادستان محترم به عنوان مدعی‌العموم پیگیری خواهم کرد.

معاون استاندار آذربایجان‌ شرقی در مورد تجهیز و آماده‌سازی جایگاه‌های سوخت بنزین و CNG نیز عنوان داشت: در ایام نوروز نباید هیچ جایگاهی غیرفعال باشد و همچنین نباید شاهد صفوف طویل برای سوخت‌گیری باشیم و باید حداقل نیازهای مردم را مرتفع کنیم.

حیدری‌آزاد در بحث ساخت و سازها و تصرفات اراضی نیز بر نظارت و ممنوعیت ساخت و ساز و تعرض به حریم اراضی ملی تأکید کرد و از اداره منابع طبیعی و شهرداری خواستار تقویت عوامل زیرمجموعه و انجام اقدامات عملی شد.

وی از پزشکی قانونی خواست تا در ایام نوروز به صورت کشیک همیشه در محل حضور داشته و یا اختیارات خود را برای تسریع امور مردمی به یک پزشک معتمد تفویض کند که شبکه بهداشت موظف به پیگیری موضوع و حصول نتیجه است تا شاهد مکدر شدن خاطر همشهریان نباشیم.

معاون استاندار آذربایجان‌ شرقی ادارات را مکمل یکدیگر توصیف کرد و خواستار هم‌افزایی و همکاری بیش از پیش آنها در جهت حل مشکلات مردم شد.

حیدری‌آزاد، اسکان مسافران را وظیفه اداره آموزش و پرورش عنوان کرد و خواستار آماده کردن مدارس و محل‌های اسکان مسافرین توسط این اداره شد.

وی در پایان از اداره اوقاف و شهرداری خواستار بهبود وضعیت سرویس‌های بهداشتی جهت طهارت مسافران شده و از اداره مخابرات خواست تا تمهیدات لازم را برای ارتباط و آنتن‌دهی تلفن همراه در نقاط فاقد دسترسی به تلفن همراه انجام دهد.

 

1
2
1 2