- ارسال کننده: ائل آتماز تاریخ: ۹۲/۱۲/۰۵

شهرداری ترکمنچای با بدهی 288 میلیون تومانی

طی صحبت هایی که دو ماه پیش با آقای ترکمانی سرپرست مؤقت ترکمنچای داشتیم ایشون وضعیت مالی شهرداری بد توصیف کردند.و اظهار کردند شهرداری 288 میلیون تومان بدهی دارند که به ترتیب زیر است:

آقای ترکمانی گفتند : ما 32 پرسنل داریم که هر ماه 38 میلیون تومان از شهرداری حقوق دریافت می کنند.الان حقوق 3 ماه پرسنل عقب افتاده است که برای 3 ماه تقریبا 116 میلیون تومان بدهی بابت حقوق پرسنل داریم(مهر ، آبان ، آذر).

همچنین افزودند:40 میلیون تومان چک به سازمان همیاری بابت جدول ها  ، 12 میلیون تومان چک بابت مجموعه بازی پلی اتیلن ، 50 میلیون تومان به پیمانکاران و 70 میلیون تومان نیز بابت بیمه های قدیمی (از سال 72 به بعد ) بدهکار هستیم که مجموع این بدهی ها به رقم 288 میلیون تومان می رسد.این در حالی است که در آمد شهرداری هر ماه فقط 10 میلیون تومان است.

آقای ترکمانی اضافه کردند سال گذشته یعنی 1391 برای آسفالت کوچه ها و خیابان های شهر ترکمنچای 291 میلون تومان بودجه تصویب شده بود که تنها 3 میلیون و چهارصد هزار تومان آن محقق شد.امسال نیز 195 میلیون تومان تصویب شده بود که تقریبا 22 درصد آن یعنی 30 میلیون تومان آن محقق شد.ایشان با اشاره به قیمت هر تن آسفالت یعنی 175 هزار تومان گفتند با این 30 میلیون تومان نتوانستیم کاری از پیش ببریم.

سرپرست مؤقت شهرداری در مورد جدول گذاری های جوی کوچه های شهر این چنین توضیح دادند:

در راستای جدول گذاری و آسفالت کردن کوچه ها ما از هر خانه 50 هزار تومان به عنوان همیاری دریافت کردیم.حالا جهت شفاف سازی یک حساب دو دو تا انجام دهیم.

ما هر جدول را 42000 ریال خریدیم.در هر متر جدول گذاری 6 عدد از این جدول ها مصرف می شود پس نتیجه می گیریم هزینه ی هر متر خود جدول 252000 ریال می شود.همچنین هر متر جدول گذاری به یک عدد سیمان (80000 ریال) دارد و پیمانکار نیز هر متر جدول را به قیمت 182000 ریال کار می کند.اگر هزینه ی ماسه ، بیل و بکو ، حمل خاک ، مخلوط ریزی ، کمپرسی ، مینی لودر و... را هم به این ها اضافه کنیم خواهیم دید که هر متر جدول تقریبا 800000 ریال برای شهرداری هزینه دارد.پس نتیجه میگیریم که همیاری هر خانه حتی هزینه ی یک متر آنرا را تامین نمی کند.به همین خاطر برای آسفالت ریزی کوچه ها بودجه کم آوردیم.

این گزارش 2 ماه پیش تهیه شده است بدین جهت احتمال دارد این آمار و ارقام و یا حقوق پرسنل تغییر کرده باشد.ضمنا شهرداری ترکمنچای تقریبا بیش از 4 ماه بدون شهردار مانده بود که به تازگی یعنی یک هفته میشود که شهردار جدید بالاخره شروع به کار کردند.

1
2
1 2