- ارسال کننده: گروه کوهنوردی قافلانتی تاریخ: ۹۲/۱۱/۳۰

افتخاری دیگر برای کوهنوردی شهرستان میانه

صعود زمستانی به قله آغری داغ (آرارات- ترکیه )

بهمن ماه 1392 - محمد شاهمحمدی

عضو انجمن کوهنوردان میانه   - و گروه کوهنوردی قافلانتی میانه

ساعت 12 شب 17 و 18 بهمن 92

کوهنورد ایرانی به سرپرستی رضا محمودی عازم ترکیه می شوند برای صعود به مرتفع نرین قله ترکیه  ، بعد از ورود به خاک ترکیه 18 بهمن در هتل آرارات شهر دوغو بایزید مستقر شده و خود را اماده این صعود سنگین زمستانی می کنند

19 بهمن 92

به همراهی 2 کوهنورد و راهنمای اهل ترکیه با یکدستگاه ون به پای قله حرکت کرده و از آنجا به کمپ 3400 صعود نمودند ف حدود ساعت 7 عصر چادرها برپا شده و در جلسه ای شبانه طبق برنامه قبلی مقرر گردید فردا صبح ساعت 5 به سمت قله حرکت کنیم

20 بهمن 92

ساعت 5 صبح از ارتفاع 3400 حرکت کردیم حجم برف بیش از حد تصور بود و سرمای سوزناک موجب یخزدگی سنگها شده بود و ناچار شدیم از همان از ابتدا گرامپون استفاده کنیم ، بعد از 6 ساعت تلاش ساعت 12 به کمپ 4200 رسیدیم ، استراحت کوتاهی داشتیم و بلافاصله به صعود ادامه دادیم

سرمای هوا ، ارتفاع و سختی راه و سنگینی این برنامه موجب شد تا 4 نفر از همراهان از ارتفاع 4600 مجبور به بازگشت شوند .

با تماسی که باسرپرست برنامه داشتیم و با هماهنگی و نظر راهنمایان ترکیه ای مقرر شد بنده و دوست همنوردم از دزفول به صعود ادامه دادیم

ساعت 5 عصر روز 20 بهمن

بر فراز قله آرارات دو ایرانی از شهر میانه و دزفول ایستاده بودند دو کوهنورد توانمند که آرزوی صعودهای هیمالیایی برای ایشان داریم

محمد شاهمحمدی برای اولین بار بعنوان یک کوهنورد میانه ای در برنامه  زمستانی آرارات را صعود نمود  این را به عموم همشهریان و کوهنوردان میانه تبریک می گوییم