- ارسال کننده: علی مسعودی* تاریخ: ۹۲/۱۱/۳۰

افتتاح بزرگ ترین استخر پلیمری بخش خصوصی آذربایجان شرقی در میانه

میانه – خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه از افتتاح و بهره برداری یک پروژه آب و خاک و یک طرح تولیدات گیاهی در سطح مناطق روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مظلومی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص بهره برداری از استخر پلیمری 380 هزار مترمکعبی روستای ایشلق اظهار داشت: این طرح بزرگ ترین استخر بخش خصوصی در سطح آذربایجان شرقی محسوب می شود که با سطح پایاب 100 هکتار و با سرمایه ای افزون بر 14 میلیارد ریال درکمتر از یک سال به اجرا و بهره برداری رسیده است.

وی با تاکید بر سیاست های وزارت جهادکشاورزی و سازمان متبوع در زمینه توسعه شبکه های آبیاری تحت فشار و استفاده بهینه از مصرف منابع آبی گفت: این مدیریت با تمام توان در تلاش است آبیاری نوین را در منطقه ترویج و توسعه نماید.

مظلومی همچنین از بهره برداری از یک واحد گلخانه ای با هزینه کرد اعتباری افزون بر شش میلیارد و 50 میلیون ریال با ظرفیت 90 تن در سال خبر داده و افزود: این طرح  در مساحتی سه هزار مترمربعی و اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم 35 نفر، تلاشی دیگر در استفاده بهینه از منابع موجود و ارتقا جایگاه شهرستان در تولیدات زیر بخش های کشاورزی محسوب می شود.

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود نیز از افتتاح غرفه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در این شهرستان خبر داد و افزود: غرفه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، ساختمان اداری اتحادیه تعاونی های روستائی و اداره تعاون روستائی شهرستان هشترود در سه طبقه با زیربنای 418 متر مربع و با اعتبار یک هزار و 540 میلیون از منابع داخلی اتحادیه تعاونی های روستائی شهرستان و 160 میلیون ریال تسهیلات بانکی در قالب کمک های فنی و اعتباری سازمان تعاون روستائی احداث شده است.

اسماعیل کریمی هدف از احداث غرفه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی را تعدیل قیمت، عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و دسترسی بهتر مصرف کنندگان به کالاهای موردنیاز بیان کرد.

 

1
1