- ارسال کننده: اسرافیل قره داغی تاریخ: ۹۲/۱۱/۲۶

پروانه کاظمی درصعود مشترک انجمن کوهنوردان میانه به آغ داغ بوزقوش میانه

بوزقوش این رشته کوه زیبا با چشمه های گوارا و چمن زارهای مخملی و گل های رنگارنگ و ییلاق عشایر غیور آذربایجان و پوشش جانوری غنی اش جای که آسمانش جولانگاه پرنده خاکستری (بوزقوش )است مادر طبیعت که میانه دروازه آذربایجان را در دامن پر مهرو پربرکت خود دارد.......................                                                                        چند هفته ای میشد که تیم انجمن کوهنوردان میانه (محمدرضا شاهمحمدی و هادی جعفری )در صعود زمستانه خود به توچال  خانم پروانه کاظمی را در قله دیده  و از ایشان جهت صعود زمستانه به آغ داغ بوز قوش میانه دعوت کرده بودند بالاخره  در ظهر 22بهمن ایستگاه راه آهن میانه شاهد حضور این بانوی بزرگ هیمالیانورد  ورود پروانه کاظمی به میانه ورود خانم کاظمی کشورمان شدوباشرکت 3نفر از کوهنوردان تبریز(داودرسولی .بهرام حسینی . مهدی نورمحمدی )و تیمی 7نفره از انجمن کوهنوردان میانه به سرپرستی هادی جعفری وهمنوردان ناصر نجاری -مهدی میانجی -اسرافیل قره داغی -علی حسینجانی - علی رحمانی و میرسعید وفایی عازم روستای ورزقان میانه شدیم شب را در مسجد حضرت ابوالفضل ورزقان سپری کردیم و مهمان محبت اهالی خونگرم روستابودیم با نان و ماست محلی و بخاری هیزمی دلچسب !!!.23بهمن :ساعت 5صبح بیدار شدیم و 6.10 روستا را ترک کردیم برای رسیدن به اردوگاه اول بایستی  در راه قله و صعودسه قله ریزو درشت راصعودکرده وسپس با یک تغییرمسیر قوسی به سمت راست و سرازیر شدن به دره عریض بین قله سوم و قله اصلی بوزقوش (آغ داغ3313م)و عبور از چشمه پرآب به اوبه میرسیدیم طی کردن این مسیرحدود نه ساعت طول کشید و محلی نزدیک چشمه را برای شب مانی انتخاب کردیم . شب آرام و نسبتا سرد را پشت سر گذاشتیمOکمپ شب مانیOبرف و راه.24بهمن ساعت 6.5صبح بیدارشده و 8آماده صعود به قله بودیم نیم ساعتی تا پای قله برف کوبی ملایم داشتیم سپس از یال نسبتا تندشروع به بالا رفتن کردیم اعضای تیم بطور متناوب  دربرف کوبی شرکت داشتند و همدلی و شادابی  خاصی مخصوصا به خاطر حضور خانم کاظمی درتیم موج میزد و بالاخره حدود ساعت 12به قله رسیدیم  صعودی دلچسب در هوای صاف و آفتابی هدیه طبیعت بود برایمان ..از بالای قله آغ داغ قلل سه گانه سهند /کیامکی /کامتال /ساوالان (یال غربی و هرم هاو کسری ) آغ داغ خلخال /گچیلیک و قارا زیارت میانه و تکه قیه سی زنجان دیده می شد و یک ساعتی محو تماشای مناظر اطراف بودیم . با توجه به اینکه تیمی 3نفره از بچه های انجمن کوهنوردان میانه (سعید شیخ الاسلامی/خانم سلطانزاده و خانم قنبری )نیز از سمت سراب درحال صعود بودند فرصت مناسبی جهت عکاسی نصیبمان شد.قله آغ داغقله بزقوش 24بهمن...پانورامابا رسیدن دیگر همنوردان آماده فرود به سمت سراب شدیم 1.5ساعت بعد کوله های سنگین خود را در جانپناه به زمین گذاشتیم حدود یک ساعتی را استراحت و خوردن مختصر میان وعده و میوه آجیل و گپ و گفت بادوستان همنوردخستگی مان را بر طرف کرد3.20جانپناه سراب از جانپناه فرود اومدیم و حدود 5 عصر به آبگرم اسوشان سراب رسیده ومورد استقبال  جناب آقای حسین بلندی همنورد خانم کاظمی درموستاق آتا قرارگرفتیم که به اتفاق خانواده محترمشان به پیشواز آمده بودند با ساعتی استراحت در قهوه خانه آبگرم و خوردن چای و رسیدن مینی بوس تیم از میانه آماده بازگشت شدیم .این صعود کلاس درس با ارزشی بود که از تجربیات خانم کاظمی و دیگر دوستان بهره مند شدیم و شیرنی و افتخار هم قدم شدن با ایشان فراموش شدنی نیست ! تقدیم به کلیه همنوردان خوبم .قره داغی قله بزقوش 24بهمن