- ارسال کننده: علی میکائیلی تاریخ: ۹۲/۱۱/۲۵

مشروح سخنان امام جمعه شهرستان میانه در دیدار با فعالان رسانه ای+فایل صوتی

امام جمعه میانه حاج آقای حامدی

 در سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران فعالین رسانه های شهرستان میانه در دیداری صمیمی با امام جمعه محترم حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا حامدی  ضمن تجدید عهد با آرمانهای والای انقلاب اسلامی ،مسائل و مشکلات موجود درفضای سایبری را با ایشان مطرح و دیدگاههای ایشان را پیرامون این مسائل جویا شدند.

در ابتدای این دیدار صمیمی که تا نیمه شب ادامه داشت نمایندگان رسانه ها  و سایتهای خبری شهرستان میانه به طرح دیدگاهها و نظرات  خود ، که اهم آنها در ذیل آمده است  پرداختند.

 امام جمعه میانه حاج آقای حامدی

1-طرح گلایه هایی از فضای ناسالم ایجاد شده بر علیه فعالان حوزه رسانه و خبر از طرف برخی مسئولین

2-توضیح روند پیگیریهای  قضائی و رسانه ای موضوع جنجالی  اخیر در حوزه بهداشت و درمان

3-ناخرسندی از لغو اجرای برنامه های شاد گروهی از هنرمندان شهرستان میانه به مناسبت دهه فجر 

4-لزوم برخورد با آفت های فضای سایبری و عدم نسبت دادن آفتها به کل این مجموعه

طرح نگرانی های حاضرین  از عدم ثبات قدم فعالان  بخش نقد و پرسشگری به علت برخوردهای تنگ نظرانه مسئولین

6- لزوم توجه مسئولین شهرستان به مطالبات به حق افکار عمومی

7- بیان مصداقهایی از برخورد های غیر سازنده برخی مسئولین با اهالی رسانه

8-عدم ساماندهی و پالایش فعالیت های سایبری درمیانه و پاک کردن صورت مسئله به جای برخورد سازنده با آن

9- عدم پاسخگوئی مسئولین به موضوعات مطرح شده در فضای رسانه و علت تصمیم برخی ادارات مبنی بر عدم فعالیت و رصد اخبار سایت های خبری

و ...

 امام جمعه میانه حاج آقای حامدی

در ادامه جلسه امام جمعه شهرستان میانه با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تحسین حضور منسجم و با صلابت امت اسلامی به خصوص جوانان در راهپیمائی 22 بهمن  به طرح دیدگاهای خود پرداختند.

 

حجت الاسلام حامدی غفلت از فضای رسانه را نامعقول و مخاطبین این حوزه را غیر قابل انکار  دانستند و خود را از مخاطبین این حوزه معرفی نمودند و خاطر نشان کردند ارتباطات دوسویه و آشنائی با سلیقه های مختلف دوستان و همشهریان  از قابلیت این فضاست.سپس با دفاع از تسلط خود بر مسائل مختلف  شهرستان آمادگی خود را برای دیدار با همه اقشار مردمی اعلام کردند.

 

ایشان در پاسخ به یکی از فعالین که درخواست مجوز برای سایت ها را از طرف ارگانهای مربوطه فراقانونی میدانستند از مسئولین سایت ها خواستند تا ضمن اخذ مجوز های لازم راه را برای هرگونه بهانه جوئی ها ببندند و افزودند که اختلافات موجود در تفسیر قانون قابل بررسی است.

 

امام جمعه شهرستان میانه ضمن اعلام موافقت با اجرای هر گونه برنامه شاد متعارف و در چهارچوب قانون علت لغو اجرای برنامه ی تئاتر و موسیقی در دهه فجر را عدم هماهنگی و تاخیر در  اخذ مجوز های قانونی اعلام و از پیگیری کامل موضوع توسط ایشان خبر دادند و هرگونه تنگ نظری ادعا شده حداقل در این مصداق خاص را رد کردند و از هنرمندان و متولیان امر خواستند در برنامه های این چنینی با صرف وقت بیشتر و هماهنگی های لازم با همه ارگانهای درگیر از لغو برنامه های اعلام شده در بین مردم جلوگیری به عمل آید و قول مساعدت دادند کوتاهی های احتمالی در صدور این مجوز را نیز پیگیری نمایند.

 امام جمعه میانه حاج آقای حامدی

در ادامه امام جمعه میانه وارد بخش بهداشت و درمان شهرستان شدند و با استناد به اعترافات صریح وزیر بهداشت و درمان مبنی بر کاستی های مختلف   این حوزه و حتی آموزش ناقص نحوه برخوردها  در کشور بیشتر انتقادات و مشکلات را بر بخش درمان شهرستان وارد دانستند ولی اعلام داشتند حقوق اساسی مردم قابل توجیه با هیچ کم و کاستی نیست و از پیگیرها و  ورود مکرر خود ایشان در این مسئله خبر دادند و لازمه حل این مشکلات  را حرکت جهادی حتی از طرف خود پزشکان و مسئولان در این شرایط خاص کشور خواندند و  افزودند هیچ مشکل و هیچ ضایعه ای  بالاتر از  قصورات احتمالی در جان مردم نیست و پیگیری قضائی موضوعات مورد ادعا  بهترین و ثمربخش ترین راه برای حصول نتیجه و احقاق حق میباشد.

 

امام جمعه شهرستان میانه با تاکید بر اینکه هیچ موضوع  پنهانی بین مردم و مسئولین وجود ندارد از مسئولین ادارات شهرستان خواستند تا از طریق  نماز جمعه به عنوان پرمخاطب ترین تریبون شهرستان مسائل و مشکلات را با مردم در میان بگذارند و به مردم گزارش کار دهند و اضافه کردند بهتر بود در مسائل اخیر بهداشت و درمان واکنش ها و پاسخهایی مناسب و قانع کننده به مسائل مطرح شده اتخاذ و در فضای سایبری انتشار میدادند تا فضا این چنین ملتهب نمیشد.

 

حاج آقای حامدی جوسازی های برخی مخاطبین با اسمهای مستعار و غیر حقیقی و متشنج کردن فضا آرام رسانه ها  را با شبنامه های سابق در شهرستان میانه مقایسه کرده و راهکار مقابله با آن را شجاعت در اظهار نظر ها و جلوگیری از دامن زدنها به اختلافات خواندند و به لزوم توجه شرعی و اخلاقی همشهریان در این حوزه تاکید و برخی زیاده روی ها در نظرات پیرامون کادر پزشکی و درمانی در مطالب منتشر شده را غیر منصفانه دانستند.

 امام جمعه میانه حاج آقای حامدی

ایشان با تاکید بر این نکته که کسی نمیتواند فضای نقد و پرسشگری را خاموش کند بیشتر مشکلات شهرستان را ناشی از پائین بودن روحیه پرسشگری در بین مردم میانه دانستند و به بیان مصداقی هائی بر این اصل پرداختند و در عین حال این روحیه را به جد  در حال رشد معرفی کردند  ولی سرعت آن را لاک پشتی ارزیابی کردند و با مقایسه فضای قدیم و جدید  شهرستان لازمه پیشرفت این اصل پرسشگری را ایستادگی کامل فعالان و منتقدان و پرسشگران البته همراه توجه جدی به آفتها و مواظبت از درگیری و آلودگی در جریانات سیاسی معرفی کردند.

 

امام جمعه شهرستان افزودند انتقاد ناشی از  اهمیت و احترام منتقد نسبت به انتقاد شونده است و نعمتی برای پیشرفت جامعه است و در عین حال باید به برخی مسئولین در نظارت ها و کنترل فضا با توجه به نگرانی های حق داد و امیدواریم فضا رفته رفته سالمتر و با نشاط تر شود.

 

حاج آقای حامدی در پاسخ به یکی از فعالان در خصوص علت محافظه کاری افراطی خاطر نشان کردند که پائین بودن روحیه پرسش گری مایه محافظه کاری برخی مسئولین شده است و دلیل دیگر زمین ماندن برخی کارها از جمله مباحث میراث فرهنگی نبود متولیان مرتبط در شهرستان است.

 

ایشان منظور از پافشاری شهروندان در پرسشگری را پیگیری مکرر و از کانالهای مختلف معرفی کردند و از پیگیری موازی مشکلات از طرف دفتر امام جمعه در کنار مردم خبر دادند.

 در پایان امام جمعه شهرستان میانه قول مساعدت دادند در صورت توجه جدی اهالی رسانه به آفاتهای و تلاش در جهت سالم سازی این فضا لزوم توجه مسئولین به این فضا را به آنها گوشزد نمایند.

 

 

 

امام جمعه میانه حاج آقای حامدی

برای شنیدن فایل سخنان امام جمعه شهرستان میانه کلیک کنید

1
2
1 2