- ارسال کننده: علی مسعودی* تاریخ: ۹۲/۱۱/۲۴

پایان بهمن آخرین فرصت برای بیمه عشایر/ سهم یک درصدی عشایر از اعتبارات توسعه ملی

تبریز – خبرگزاری مهر: مدیرکل امور عشایری آذربایجان شرقی گفت: عشایر استان تا بهمن ماه سالجاری فرصت دارند بدون هیچ شرط سنی و با استفاده از تخفیف 10 درصدی نسبت به بیمه خود اقدام کنند.
 
 
 

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسن آل هاشم پنج شنبه در جشن عشایر در روستای حلاج سفلی میانه، اظهار داشت: با توجه به تهیه و تنظیم برنامه راهبردی افق 1404 و تصویب آن در شورای برنامه ریزی استان،  یک درصد از اعتبارات توسعه ملی با تصویب نمایندگان به صندوق حمایت از توسعه کشاورزی و عشایری تخصیص یافته و سال آینده برای حمایت از این قشر هزینه می شود..

مدیرکل امور عشایری استان در خصوص پراکندگی جمعیت عشایری آذربایجان شرقی نیز گفت: بیشترین جمعیت عشایری استان در شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر، اهر، میانه، چاراویماق، سراب و هریس حضور دارند و این در حالی است که این قشر نزدیک به یک میلیون هکتار از مراتع بکر و مرغوب و یک میلیون و  500 واحد دامی استان را در اختیار دارند.

 وی به نقش عشایر در اقتصاد کشاورزی منطقه نیز اشاره و تصریح کرد: 9 هزار و 958 تن گوشت قرمز، 30 هزار و یکصد تن شیر ، 893 تن پشم ، 22 هزار و 854 متر مربع گلیم و ورنی و 9 هزار و 389 مترمربع قالی و قالیچه از مهمترین تولیدات عشایر استان است که نقش عمده ای در اقتصاد کشاورزی شمالغرب کشور دارد.

گفتنی است جشن عشایر شهرستان میانه با موضوع نمایش زندگی و کوچ آنها و با اجرای برنامه های مختلف از جمله کشتی محلی، موسیقی محلی، پخت نان سنتی و دیگر برنامه های فرهنگی برگزار گردید.

 

1
1