- ارسال کننده: امیرمهرانپور تاریخ: ۹۲/۱۱/۱۸

سخنی با شهرداری شورای شهر راهنمایی و رانندگی برق شهرستان میانه

امسال نیز رو به اتمام است . با تمام خوبی و بدیهایش. هر روز که می گذرد یک روز از عمر ما کم می شود شاید بگوییم یک روز بزرگتر شدیم ولی دیگر رو به خط پایان زندگی هستیم . به گذشته فکر کنیم و از تجاربهای خود برای ساختن فردای بهتر همت ببندیم.

گفتی باور کردم تکرار کردی شک کردم و قسم خوردی یقین آوردم دروغ می گویی! عزیزان نمی خواهم تکرار کنم که شک کنید و یا قسم بخورم که یقین بیاورید دروغ می گویم . اما این باربرای آخرین بارمی گویم که باور کنید. ارزش میانه بهتر از اینها هست. چند روز گذشته چند سانتیمتر برف بارید و هوا سرد ! شاهد بودیم که شهرداری میانه ناتوان ظاهر شد! آقای شهردار از سخن بنده ناراحت نباش ولی مثلا خیابان معلم شمالی یک طرف بدون برف و یخ و قسمتی از خیابان یخ زده! پس برادر عزیز برنامه ریزی نداشتید ! با خود می گویید کی از دست این مهرانپور راحت میشم ؟ بحث من آبادانی شهر است به عنوان یک شهروند می گویم شاید آن ضرری که تحمیل بنده کردید که شورای شهر و سازمان کم مقصر نبودند شورای شهر دنبال قانون بود و سازمان می گفت قانون دست ما را بسته است ؟ برادر عزیز آیا در قانون نوشته نشده است که مردم حق استفاده از امکانات رفاهی دارند ؟ دنبال چه می گردید؟ آقای شهردار ای کاش فردای آن روزی که برف باریده بود به مدارس و مهدکودکهایی که در حیاتشان شاهد یخ زدگی بودیم کمی نمک اهدا می گردید اگر آن وقت شورای شهر شما را مورد بازخواست می کرد با افتخار می گفتید برای جلوگیری احتمالی از آسیب فرزندان این شهر هنگام رفتن به مدارس و یا مهدکودک شاید زمین بخورند و دچار آسیب دیدگی می شدند نمک اهدا کردم ! آن وقت شهروندان فهیم و قدرشناس این شهر به شما افتخار می کردند که چنین شهرداری دارند!

آقای شهردار دهه مبارک فجر رو به اتمام است . سالگرد پیروزی انقلاب عزیزمان را به شما و دیگر مسئولین زحمت کش مخصوصا امام جمعه محترم که یادگاری امام جمعه شهیدمان است که یادش همیشه زنده است تبریک عرض می نمایم و همچنین فرا رسیدن سالگرد رحلت امام جمعه شهیدمان را بر همه مردم شهیدپرور شهرمان و خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت عرض می نمایم . آقای شهردار به نظر می رسد می توانستیم شهر را بهتر از اینها تزیین نماییم. چندتا لامپ که از سالهای دور در انبار موجود بود استفاده کردن کار هر کسی است . منکر زحمات شما نیستیم ولی می توانستیم به مناسبت این روزهای عزیز یکی از خیابانهای شهر را تزیین کنیم که همیشه در افکار مردم باقی بماند.

آقای شهردار چه قدر به والدین خود احترام قائل هستید؟ می دانم خیلی بیشتر از آنطور که فکر می کنید به والدین خود ارزش قائل هستید. چه می شود این جمله را در ذهن همگان زنده کنیم که افتادن به زمین اگر به قصد بوسیدن پای مادر باشد افتخار است . قبلا پیشنهاد دادیم که یکی از میادین بی نام شهر را به نام میدان مادر مزین و مجسمه ای که نشان بدهد برای بوسیدن پای مادر نیز باید وضو گرفت را نشان دهد تا کودکان از همان اول بدانند که پدر و مادر افتخار و هر نفس ما به نفسهای گرم آنها بسته است .

آقای شهردار اتاق فکر تشکیل میدهید با آن کاری ندارم ولی در این شهر در میادین مجسمه ای وجود ندارد . مثلا میدان نماز مسجمه ای که نشان از اهمیت نماز بدهد. میدانی را به نام میدان امام حسین نامگذاری کنیم . آقای شهردار ما هم با اینها زندگی می کنیم یاد امام و ارزش به بزرگتران.

آقای شهردار به استقبال بهار می رویم . ما خانه خودرا خانه تکانی می کنیم شما با شهر چه می کنید! چاله های شهر که همیشه خاطره انگیز است .

برادر عزیز شهردار محترم به این نکته اشاره کنیم و دیگر سخن با شما تمام تا سال آینده اگر عمری باقی ماند! آقای شهردار زیبایی شهر را ببینید شما خیابانی را معرفی کنید که درب فاضلاب بصورت استاندارد نصب شده باشد یا بالاتر از سطح آسفالت و یا پایین تر از آن! آقای شهردار مسئول زیبایی شهر کیست؟

آقای شهردار چراغهای بصورت اشک و ... جهت زیبایی شهر در شهرهای دیگر استفاده می شود ولی افسوس و صد افسوس در شهر ما خبری از زیبایی نیست ! به راستی کجای شهرمان زیباست ؟ ورودی شهر؟ داخل شهر؟ یا شهرک اندیشه با آن آسفالت ! واقعا باید قدرا ین مردم را دانست ! راستی آقای شهردار از مردمان شهرک اندیشه هم عوارض می گیرید؟ اگر عوارض می دهند باید قدر آنها را دانست و ...

آقای شهردار پیشاپیش فرا رسیدن سال نو را خدمت شما و همکاران زحمت کش که شهرمان را آباد می کنید تبریک عرض می کنم ! راستی اولین نفر من بودم که برایتان تبریک گفتم؟

آقایان و خانم محترم عضو شورای شهر :

برای چهار سال آینده شهر چه برنامه ریزی کردید ؟ آقایان میعاد و رجبی و حسینخانی و ریس محترم آقای نعمت زاده از شما بزرگواران انتظار بیشتری می رود. خانم شیخ الاسلامی شما نماینده قشر خانمها در شورا هستید چه می کنید! آقای صدری هنگام انتخابات سخن از آبادانی می زدید چه خبر؟ آقای حسینی و شاهمحمدی و یوسفی تصویر شما از یک شهر زیبا چیست؟ ورودی شهر واقعا زیباست !

رییس محترم اداره برق:

روشنایی خیابانها و محلات در شان شهر نیست ! همت کنید لامپ های موجود را تمیز و شیشه ها را تمیز کنید خداوند اجرتان بدهد.

رییس محترم راهنمایی و رانندگی

اجرای قانون مهم و لازم است ولی برای اجرای آن باید زمینه سازی کنیم . بستن کمربند الزامی است ولی در کنار الزامی بودن آن بستن کلاه برای موتورسواران نیز الزامی است . آقای رییس به راستی چرا تایمرچراغهای موجود در میادین شهر با رفتن  خورشید آنها نیز کم کاری می کنند! همت کنید تا مردم بدانند چراغ قرمز یعنی ایست . در کجای ایران عزیز چنین تایمرهایی داریم . ساعت  3 شب تایمر چراغهای راهنمایی و رانندگی شهر تبریز کار می کرد با تعجب به خود گفتم جنس تایمرهای شهرمان با اینها فرق می کند تایمر شهرمان تنبل هستند!!!!!

آقای رییس سرعت گیر نصب می کنند ولی نمی دانم در شهرهای دیگر نیز سرعت گیر وجود دارد ولی گویا در آنجا لطافت است ولی سرعت گیرهای اینجا نیز خشن! باور کنید پدر ماشین صاحب دراومده! آقای مسئول کجایی!!

آقای رییس نقاط حادثه خیز شهرمان را می دانید کجا ها هستند؟ تقاطع دانشکده یکی از نقاط پرحادثه خیزترین می باشد چه برنامه ریزی دارید ؟ راستی برنامه ریزی یعنی چه؟

مشکلات دیگر شهرمان که جای بحث ندارد ولی همت مسئولین شهر را می طلبد:

ترافیک شهر نه اینکه امروز خیابانی را یک طرفه کنیم و فردا برعکس کنیم . راستی برای اجرای آن هزینه پرداخت می شود!

عدم پارکینگ طبقاتی که شهرداری تا امروز تانوان ظاهر شده است . آقایان شورای شهر چگونه سرمایه گذار جذب کنیم.

آقایان شورای شهر به نظر شما بزرگواران که همگی کوهی از تجربه هستید هایپرمارکت یعنی چه؟ مجتمع تجاری یعنی چه؟

 شهر مرند  و مراغه پیشرفت می کند  . ترسم از آن است که شهر آچاچی که به تازگی شهر شده است از شهرمان  پیشرفته تر شود . ما که بخیل نیستیم هر کجای ایران عزیزمان آباد شود باعث افتخار و سربلندی ما است ولی ای کاش میانه هم پیشرفت کند . جالب است برای زیرگذر چراغ قرمز نصب شده است ! آقای شهردار ما هم می دانیم آبادانی خرج دارد ولی باید برنامه ریزی کرد؟ اعضای محترم شورای شهر طوری رفتار کنید که مردم بدانند اگر شورای شهر نباشد و شهردار نباشد شهر توسعه نمی یابد!

مشکل توسعه فضای سبز داریم ! مشکل امکانات رفاهی و تفریحی داریم ! خلاصه اینکه همه ما یک روز خواهیم مرد. امروز من و فردا شما . ولی خدا را شکر و هزاران شکر که هیت امنای گلزار مومنین شهر آبروی شهر را خریده اند. از خدا خواهان آن هستم که از عمر من کم و بر عمر این عزیزان هیات امنای گلزار مومنین بیفزاید تا با مدیریت خوبشان باعث آبادانی خانه آخرت دنیای امروزی ما شده اند. در کجای کشور عزیزمان با کمترین هزینه رفتگان من و شما دفن می شود! در این مکان آقایان عزیز همه ما یک جور هستیم بالا و پایین ندارد .

دستم بوی گل می داد مرا به جرم چیدن گل محکوم کردند

اما کسی فکر نکرد شاید گلی کاشته باشم .

شهروند عزیز:

زنده بودن خطی است افقی از گهواره تا گور

زندگی کردن خطی است عمودی از زمین تا آسمان

پس بدانیم طول عمر مهم نیست عرض آن مهم است و چه کردیم و چه می کنیم ! کدامین دست را گرفته ایم . با کدامین خنده شاد شده ایم و با کدامین گریه دنیایمان را خراب کردیم. بله دوست عزیز که خود بهتر می دانی با شما هستم طول عمر مهم نیست . در کارنامه خود چه چیز ثبت کرده ایم . مال دنیا و مقام در این دنیای فانی می ماند مدیر نمونه در این دنیا می ماند . کاری کنیم که برای طواف خانه خدا نیز انتظار نکشیم . دلی را شاد کنیم . کودکی که پدرش در زندان است و چشم انتظار آن است را شاد کنیم. دنبال قانون دلمان باشیم . قانون دل چه می گوید: آخرش یک نتیجه : دلی را نشکن

1
1