- ارسال کننده: حسن گل محمدی تاریخ: ۹۰/۰۷/۲۳

انتقال زباله خانه به محل جديد

خرده فروش در بازديد ميداني مديران شهرستان از محل هاي پيشنهادي براي ايجاد زباله خانه جديد:


اگر ارگانهاي ذيربط همكاري كنند قول مي دهم كه ديگر هيچ وقت در آسمان ميانه دود ديده نشود
 

به منظور تسريع در انتقال محل دفع زباله هاي شهري ميانه هيئتي متشكل از مديران ارشد شهرستان از محل پيشنهادي براي ايجاد زباله خانه جديد و انتقال آن از محل فعلي بازديد به عمل آورد.

در اين بازديد كه با حضور سرپرست شهرداري ميانه، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار، دادستان عمومي و انقلاب، عضو شوراي اسلامي شهر، رئيس سازمان مسكن و شهرسازي، مدير امور آب، مدير منابع طبيعي، رئيس محيط زيست، رئيس اداره راه و ترابري و مدير امور اب شهرستان ميانه به همراه كارشناسان مربوطه صورت گرفت هيئت بازديد كننده با حضور در محل پيشنهادي شهرداري براي اختصاص به زباله خانه شهري آخرين بررسي هاي فني و كارشناسي را به عمل آوردند.
سرپرست شهرداری ميانه در این بازديد با اشاره به پيگيري هاي مستمر شهرداري در جهت تصويب محل هاي مورد نظر براي تعيين زباله خانه جديد در طول چند سال گذشته، از ناهماهنگي برخي از دستگاه هاي ذيربط در اين مسئله خبر داد و گفت: در 29 خرداد سال گذشته جلسه ای در خصوص مکان یابی محل جدید تشكيل و 4 نقطه نقطه پیشنهادی شهرداري براي اين منظور مطرح گرديد كه موضوع از ادارات جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان، محیط زیست، منابع طبیعی و امور آب و ساير دستگاه هاي ذيربط استعلام گردید متاسفانه با گذشت 16 ماه هنوز از برخی سازمان ها جواب استعلام را دریافت نکرده ایم .
خرده فروش هم چنين افزود: در صورت همكاري و مساعدت سريع ارگان هاي ذيربط مي توانم قول بدهم كه در عرض يك ماه عمليات انتقال زباله خانه از محل فعلي به مكان جديد صورت گيرد و از اين پس ديگر هيچ وقت در آسمان میانه دود دیده نشود.
 معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان میانه نيز در اين بازديد با اشاره به اینکه جابجایی محل دفع زباله یکی از خواسته های اساسی مردم است که در اسرع وقت باید توسط شورای اسلامي شهر و شهرداری حل شود افزود: موضوع اساسی انتخاب محل مناسب جهت دفع ودفن اساسی زباله است كه اين امر هماهنگي و مشاركت سريع همه دستگاه هاي دخيل در قضيه را مي طلبد.
عبداللهی در ادامه بازدید از محلهای پیشنهادی گفت : براساس نظر کارشناسان بعضی از مکان هاي پيشنهادي مشرف به رودخانه های میانه است که باید بعد از انجام مطالعات توسط مشاوران زيست محيطي همه جوانب موضوع بررسي و سنجيده شود تا اين اقدام خللي در سلامت و بهداشت ذخاير آب هاي سطحي و زيرسطحي شهرستان ايجاد نكند چرا كه این آب ها تامین کننده ذخاير آب شرب اهالی منطقه نيز هست.
حسين محرمي دادستان عمومي و انقلاب شهرستان ميانه نيز با تاكيد بر ضرورت تسريع در انتقال زباله خانه به محل مناسب و دور از شهر، اين مسئله را خواست عموم مردم و ضرورتي اجتماعي بر شمرد و گفت: شهرداري با تسريع در اتمام مطالعات ارزيابي زيست محيطي هر چه سريع تر راه را براي حل اين مشكل هموار سازد. وي همچنين آمادگي دادستاني را براي هرگونه همكاري در اين زمينه اعلام كرد.
هم چنين در اين بازديد مدير منابع طبيعي آمادگي اين سازمان را براي واگذاری سند محل پیشنهادی در صورت تصويب به مسکن و شهرسازی و تحویل به شهرداری و شورا با عقد قرارداد واگذاري توسط اين سازمان را اعلام كرد.

1
1