- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۰/۰۷/۲۳

حسینیۀ قمرمنیر بنی هاشم(سينه زنان عرب)


حسینیۀ قمرمنیر بنی هاشم شهرستان میانه معروف به سینه زنان عرب ، قدمتی بیش از نیم قرن دارد.

این حسینیه ، توسط بزرگ خاندان نصیرزاده ، بنا گردیده شده است و تا 15 سال قبل توسط مرحوم حاج صفر نصیرزاده ، اداره و سرپرستی می شد. این حسینیه ، همه ساله در ماه محرم میزبان عاشقان اهل عصمت و طهارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بوده و در آن مکان مقدس، اساتیدی چون دکترقاسم  مهداد ، حاج آقا آرایش خواه ، حاج آقا قهّاری و ... به سخنرانی و مدّاحی می پردازند.

این حسینیه ، از 25 سال قبل در محلۀ نزدیک حسینیه ( چهارراه پایین ) مراسم شبیه خوانی برگزار نموده و میزبان مردم علاقمند به این نوع نمایش حماسی ، در روز تاریخی و بزرگ عاشورای حسینی ، می باشد.

این حسینیه اکنون توسط پسران ، و عموزاده های مرحوم حاج صفر نصیرزاده ، اداره و سرپرستی می شود. البته این حسینیه ، خادمان زیادی دارد که به علت کثرت آنها ، از آوردن نامشان خودداری می نمایم ولی جا دارد از زحمات شایان خادمانی چون حاج اسدالله چرمی ، حاج سیدسجّادی ، حاج عباسعلی صهبا ، دکترقاسم مهداد ، حاج آقا اکبری ، استاد بخشعلی رُکنی ، آقای جلال اکبری ، حاج ابوالحسن حُججی ، حاج سلمان نصیرزاده ، کربلائی ناصر نصیرزاده ، رضا و داریوش نصیرزاده ، مرحوم حسن نصیرزاده ، احمد و محمد استوشی ، قربان گرمخورانی و ... نام برد. این حسینیه ، در میانه – چهارراه پایین – کوچه بهاءالدین ، واقع شده است.

==================

مأخذ :وبلاگ آقای علیرضا نصیرزاده

 http://barmakh.iranblog.com/?mode=ContinuedPost&id=520998
 

1
1