- ارسال کننده: علی مسعودی* تاریخ: ۹۲/۱۱/۱۷

نماینده مجلس: فرهنگ، اصلی ترین زیربنای توسعه همه جانبه کشورهاست

میانه ، تبریز - ایرنا - نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی فرهنگ را اصلی ترین زیربنای توسعه همه جانبه کشورها دانست.

 

محمدعلی مددی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از برترین های کنکور 92 ، جشنواره خوارزمی، المپیادهای علمی، جابربن حیان و مسابقات علمی، فرهنگی و هنری این شهرستان، با گرامیداشت دهه فجر، گفت: فلسفه اصلی دهه فجر نقد کردن خود در قبال خون شهداست .

وی با بیان اینکه فلسفه انقلاب عمل به سه شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی یعنی زندگی در چهارچوب آموزه های دینی است، افزود: اگر می خواهیم نظام، ارزش ها و باورهای ما پایدار بماند، باید به فرهنگ به عنوان شاخصه اصلی توسعه همه جانبه و آموزش و پرورش که مهمترین فرآیند فرهنگ است توجه کنیم.

مددی گفت: در راستای احیای فرهنگ باید به نخبه ها بها داده و از آموزش و پرورش غفلت نکنیم.

وی با تقدیر از نخبگان علمی شهرستان و خانواده های آنها، از قبولی 500 نفر در کنکور سراسری امسال ابراز خوشحالی کرد و گفت: باید رسم حسنه تجلیل از نخبگان و افراد توانمند را همه ساله در شهرستان جاری کنیم.

مددی درد اصلی جامعه را فرهنگ خواند و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب سند چشم انداز آموزش و پرورش باید تدوین شده و درست اجرا شود زیرا در این صورت بروکراسی اداری و دیگر مشکلات جامعه کاهش خواهد یافت.

وی از تصویب لایحه جذب یکی از فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش در آینده ای نزدیک خبرداد.

 

1
1