- ارسال کننده: علی مسعودی* تاریخ: ۹۲/۱۱/۱۲

تصادف زنجیرهای 8 خودرو در جاده تسوج ـ شبستر نجات معلم ومادر شهیدان گرفتار در برف وکولاک در هشترود، تصادف زنجیرهای 8 هشت خودرو در جاده تسوج ـ شبستر و نجات مادر باردار در میانه از جمله حوادثی بود که امدادگران هلال احمر آذربایجانشرقی امروز دست به عملیات زدند

تصادف زنجیره‌ای 8 خودرو در جاده تسوج ـ شبستر

نجات معلم ومادر شهیدان گرفتار در برف وکولاک در هشترود، تصادف زنجیره‌ای 8 هشت خودرو در جاده تسوج ـ شبستر و نجات مادر باردار در میانه از جمله حوادثی بود که امدادگران هلال احمر آذربایجان‌شرقی امروز دست به عملیات زدند.

خبرگزاری فارس: تصادف زنجیره‌ای 8 خودرو در جاده تسوج ـ شبستر

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نجاتگران جمعیت هلال احمر هشترود در دو عملیات امدادی جان چند نفر از هموطنان گرفتار در برف و کولاک را نجات دادند.

مرتضی احمدپور رئیس جمعیت هلال احمر هشترود در گفت‌‌وگو با خبرنگاران در تشریح این عملیات‌ها افزود: پیرو اطلاع از گرفتاری معلم و تعدادی از روستاییان روستای «دوشر» دامنه کوه سهند در برف و کولاک، نجاتگران بلافاصله به محل اعزام و بعد از 4 ساعت، سه نفر از گرفتاران را نجات و به محل امن هدایت کردند.

وی ادامه داد: در یک عملیات دیگر، نجاتگران جمعیت هلال احمر هشترود به  محور  فرعی روستای «جیبیند» از توابع بخش نظر کهریزی مراجعه و بعد از پنج ساعت عملیات مداوم امدادی مادر شهیدان محمودی را به بیمارستان هشترود انتقال دادند.

نجات مادر باردار در میانه

نجاتگران پایگاه عجمی جمعیت هلال احمر شهرستان میانه مادر بارداری را نجات دادند.

مثنی حیاتی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان میانه گفت: در پی اعلام فرمانداری شهرستان میانه مبنی بر وضعیت نامساعد مادر بارداری در روستای فندقلو در محور میانه ـ بستان آباد و گرفتاری در برف و کولاک، نجاتگران پایگاه عجمی جمعیت هلال احمر شهرستان میانه به محل اعزام و مادر باردار را به بیمارستان بقیة‌الله میانه انتقال دادند.

مهار آتش‌سوزی کامیون درمحور تبریز ـ مرند

نجاتگران پایگاه امداد جاده‌ای شهید اوهانی مرندموفق شدند با استفاده از کپسول‌های آتش نشانی حریق کامیون را مهار کنند.

سیدجمال حسینی رئیس جمعیت هلال احمر مرند گفت: در پی تماس تلفنی یکی از مسافران با پایگاه امدادجاده‌ای مرند مبنی بر وقوع آتش‌سوزی کامیون 10 چرخ در نزدیکی کاروانسرای پیام در محور تبریز – مرند حوالی پایگاه، بلافاصله نجاتگران به محل اعزام و با بکارگیری کپسول‌های آتش‌نشانی جلوی شعله‌های آتش را تا رسیدن عوامل آتش نشانی گرفتند.

وی ادامه داد: راننده کامیون که دچار مصدومیت شده بود به مراکز درمانی مرند انتقال داده شد.

نجات کوهنورد مصدوم از ارتفاعات هلاموخان جزیره اسلامی 

نجاتگران پایگاه امداد جاده‌ای شهدای گمیچی جمعیت هلال احمر شهرستان اسکویک کوهنورد مصدوم را نجات دادند.

میر یحیی میرابراهیم‌زاده رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسکو افزود: برابر اطلاع نجاتگران پایگاه گمیچی از مصدومیت کوهنوردی در هلاموخان جزیره اسلامی دریاچه ارومیه، بلافاصله به محل اعزام و کوهنورد مصدوم را که به علت سقوط از ارتفاع دچار شکستگی دنده‌ها شده بود بعد از انجام کمک‌های اولیه به بیمارستان امام رضای تبریز انتقال دادند.

امدادرسانی به تصادف زنجیره‌ای در محور تسوج - شبستر

نجاتگران جمعیت هلال احمر تسوج به مصدومان تصادف زنجیره ای محور تسوج ـ شبستر امدادرسانی کردند.

یدالله علیاری مسئول جمعیت هلال احمر تسوج گفت: صبح امروز بر اثر برخورد زنجیره‌ای 8 خودروی سواری در محور تسوج ـ شبستر به علت لغزندگی جاده 9 نفر مصدوم شده بودند که 4 نفر از آنها توسط اورژإنس و هلال احمر به مراکز درمانی تسوج و شبستر انتقال  و 5 نفر دیگر به صورت سرپایی مداوا شدند.

 

1
1