- ارسال کننده: اشکان ثانی تاریخ: ۹۲/۱۱/۱۱

متن پیام دکتر حسن روحانی به چهارمین یادوراه شهدای مدارس زینبیه و ثارالله میانه

 دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در چهارمین یادواره شهدای زینبیه و ثارالله شهرستان میانه ضمن عرض خیر مقم به جهت تشریف فرمایی دکتر فانی وزیر محترم آموزش و پرورش به استان آذربایجان شرقی و حضور در یاواره شهدای زینبیه و ثارالله شهرستان میانه و عرض ادب و احترام خدمت حاضرین بخصوص خانواده های محترم شهدا و جانبازان سرافزار و تبریک ایام الله دهه فجر ،و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بخصوص شهدای مدارس زینبیه و ثارالله ، پیام ریاست جمهوری ایران دکتر حسن روحانی را که وزیر آموزش و پرورش حامل آن بود را در جمع حاضرین قرائت نمود .

.......

بسم الله الرحمن الرحیم

در فرهنگ شهادت، شهید، این زنده جاوید حماسه ساز، با همه آگاهی ها، منطق و شعور و بیداری خویش، خود، انتخابگری است بصیر برای صعود به جایگاه قرب الهی.

در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، هیچ چیز شایسته تر از آن نیست که یاد و نام شهیدان و فداکاران راه خدا، بخصوص شهیدان معلم و دانش آموز را بزرگ بداریم.

شهیدان به عهد و پیمان خود با خدا و با امام عزیز وفا کردند و هستی خود را در طبق اخلاص نهادند و صادقانه از حریم اسلام و نظام اسلامی دفاع نمودند و به بهای نثار جان خویش آفت دشمن را از انقلاب و ایران عزیز دور ساختند.

شهیدان به ویژه شهدای دانش آموز و معلم، جاودانگان تاریخ ما و ستارگان درخشانی برای آسمان علم و دانش و سپهر ایثار خواهند بود.

اگر چه هر چیزی با گذشت زمان و ورق خوردن برگ های تقویم، کمرنگ و بی اثر می شود، اما یاد و نام شهیدان، روز به روز و لحظه به لحظه در چشم اهل دل و در متن تاریخ ما، برجسته تر و درخشان تر می شود.

فداکاری شهیدان در کنار حضور مستمر رزمندگان و پایداری و استقامت و همراهی ملت در عرصه های گوناگون کارزار انقلاب، توانسته است اسلام را سربلند و دست بیگانگان را از میهن اسلامی کوتاه و ایران را بلندآوازه و آبرومند سازد.

این مجاهدت ها توانسته است راه ملت ایران را به سوی هدف های متعالی اسلام، بگشاید و در پیچ و خم های تاریخ، دریچه ای از معنویت به روی او باز کند و به او عزت و شخصیت ببخشد.

پاسداری از خون معلمان و دانش آموزان مظلوم دبیرستان زینبیه و دبیرستان ثارالله و احترام به دستاوردهای ملت بزرگ ما در آن است که روز به روز با همدلی و اتحاد، با گام هایی مصمم، در مسیر دستورات قرآن، رهنمودهای اهل بیت علیهم السلام و توصیه های مقام معظم رهبری مد ظله العالی قدم برداریم و تلاش کنیم جامعه ما، مردم ما و همه دستگاه های ما در اعمال و رفتار، با مشی اعتدال و تدبیر به هم نزدیکتر شوند و رایحه امید و عزت و سربلندی را در کشورمان بگسترانند.

اینجانب ضمن تجدید ادای احترام به امام شهیدان و شهیدان سربلند انقلاب اسلامی، از خدواند متعال علو درجات و شادی ارواح طیبه معلمان و دانش آموزان شهید را مسالت نموده و شفای جانبازان را از خدای بزرگ خواهانم و امیدوارم همه ملت ایران مورد توجهات حضرت ولی الله الاعظم روحی فداه و مشمول دعای آن حضرت باشند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

حسن روحانی br رییس جمهور اسلامی ایران

1
1