- ارسال کننده: ترکمانچای- نگین سرسبزی در آذربایجان تاریخ: ۹۲/۱۱/۱۰

تقی خلفاپور در جلسه شورای اداری بخش ترکمانچای : نباید برای انجام فعالیتها منتظر بودجه دولتی باشیم

فرماندار ویژه ی شهرستان میانه گفت: برای انجام فعالیت ها نباید منتظر بودجه دولتی باشیم بلکه باید از پتانسیل بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای پیشبرد امور بهره ببریم. 

تقی خلفاپور در جلسه شورای اداری بخش ترکمانچای که در آن اعضای شورای اداری به بیان مشکلات در حوزه های مختلف پرداختند رفع و یا کاستن بسیاری از مشکلات را مستلزم اعتبارات ملی دانست و گفت: برخی از این موضوعات باید از طریق نمایندگان شهرستان پیگیری و اخذ اعتبار صورت پذیرد .

وی با بیان اینکه وضعیت بودجه ی سالهای 91 و 92 از ویژگی خاصی برخوردار است اعلام کرد: تا کنون فقط 18 درصد از بودجه اختصاص یافته به شهرستان واریز شده اما امیدواریم تا پایان امسال مابقی نیز واریز شود .

خلفاپور در مورد ساماندهی مزار شهدای ترکمانچای گفت : برای این کار مبلغی از اعتبارات فرمانداری ویژه اختصاص داده ایم که در صورت واریز این اعتبار به حساب شهرستان کار ساماندهی آغاز خواهد شد .

بخشدار بخش ترکمانچای نیز با بیان مشکلات بخش ترکمانچای خواستار همکاری بانکها در ارائه وام جهت تسریع در آماده سازی و تحویل مسکن مهر به متقاضیان شد .

حسین مرسلی در ادامه خواستار رفع مشکلاتی همچون بهسازی راههای ارتباطی، آب و فاضلاب روستایی، ساماندهی مزار شهدا، جلوگیری از قاچاق مواد مخدر ، تشکیل جلسه با موضوع آثار باستانی و باستان شناسی، ارائه خدمات تلفن دیجیتال و ADSL توسط مخابرات، ارائه ی وام خوداشتغالی و ازدواج برای جوانان و تقویت پوشش آنتن دهی تلویزیونی شد .

وی مشکل کمبود پزشک، کمبود آب شرب و رکود فعالیت شهرک صنعتی و مسکن مهر  را از دیگر مشکلات این بخش عنوان کرده و بهبود وضعیت مرکز بهداشت و درمان و افزودن بخش اورژانس به این مرکز را خواستار شد .

وی اظهارکرد: در دیداری که اخیراً با دکتر صومی ریاست علوم پزشکی استان داشتیم قول مساعد ایشان را در زمینه مشکلات و نیز داروخانه شبانه روزی اخذ کردیم.

حجت الاسلام یونس کیانی امام جمعه ی ترکمانچای نیز در این جلسه به مشکل بهداشت و درمان این بخش اشاره کرده و گفت: عامل اصلی کوچ مردم از جمله نیروی جوان از ترکمانچای نبود امکانات بهداشت و درمان در این بخش است که مسئولین امر باید بدلیل حساسیت موضوع نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

1
1