- ارسال کننده: محراب عبوسی تاریخ: ۹۲/۱۱/۰۹

نـاجی ایـران ایـر خانـه نشیـن شـد !

نـاجی ایـران ایـر خانـه نشیـن شـد !

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


درحالی به سالگرد فرود موفقیت آمیز بوئینگ 727 ایران ایر توسط کاپیتان هوشنگ شهبازی نزدیک می‌شویم که به گفته وی، مسئولان ایران ایر او را 9 سال زودتر از موعد بازنشسته کردند. وی این اقدام را غیر منصفانه خواند و تاکید کرد که رفتار اشتباه برخی مسئولان منجر به فرار مغزهای ایران به سایر کشورها شده ‌است.
 کاپیتان هوشنگ شهبازی قهرمان ملی ایران که در سال گذشته بوئینگ 727 مسکو ـ تهران را بدون باز شدن چرخ جلو به سلامت بر زمین نشاند بیش از سه ماه است که بدون دریافت هیچ گونه حقوق بازنشستگی خانه نشین شده ‌است. این در حالی است که وی معتقد است این اقدام از سوی مسئولان به علت فعالیت‌های اجتماعی‌اش بوده و 9 سال زودتر بازنشسته شده‌ است.
 

به گزارش CHN، شهبازی درنشستی در جمع خبرنگاران که در منزل وی برگزار شده بود از وضعیت فعلی ناوگان هوایی کشور و مسئولان ذی ربط انتقاد کرد و گفت: پس از سخنرانی اینجانب در ژنو از سوی مسئولان مستقیم خود طرد شدم.
 

وی ادامه داد: پس از تقدیری که به علت فرود موفقیت‌آمیز من در سال گذشته صورت گرفت مصاحبه‌های زیادی با رسانه‌های داخلی و خارجی انجام دادم و از تحریم سیاسی آمریکا که جان مسافران پروازهای غیر نظامی ایران را تهدید می‌کرد انتقاد کردم که پس از آن مسئولان امر با این بهانه که من پرواز و هواپیماهای ایران را غیر ایمن جلوه دادم مرا از پرواز کنار گذاشته و خانه نشین کردند.
 
قهرمان ملی ایران ادامه داد: من با بیان اینکه هواپیماهای ایران فرسوده است و آمریکا به ایران اجازه خرید هواپیماهای نو را نمی‌دهد مورد شماتت قرار گرفتم.
 

شهبازی تاکید کرد که هیچ خلبان عاقلی هواپیمای غیر ایمن را پرواز نمی‌برد و اجازه ریسک بر جان مسافر را ندارد؛ هواپیماهای ایران کهنه شده‌اند اما ایمن هستند.
 

وی با بیان این که از سال گذشته تاکنون در حدود 100 پرواز داشته ام ادامه داد: 3 ماه است که در منزل نشستم و منتظرم ببینم چه اتفاقی می‌افتد.
 

شهبازی ادامه داد: آقای قاسمی معاونت عملیات به من گفت که اگر از فعالیت‌هایم دست بردارم می‌توانم به پست خود بازگردم، اما این شرط را نپذیرفتم چون اشتباهی مرتکب نشده و در همه شرایط و همه کنفرانس‌ها از وطنم حمایت کردم.
 

وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: بارها مرا تهدید به اخراج کردند که در نهایت با حکم بازنشستگی، زودتر از موعد بازنشسته شدم اما هرگز حاضر نیستم به ایران ایر بازگردم چرا که هرگز از من حمایت نکردند.
 

شهبازی تاکید کرد: بارها به من پیشنهاد کردند که از ایران خارج شده و در خارج از کشور به فعالیت بپردازم اما من هرگز هویتم را نفروخته و ترجیح دادم که در ایران زندگی کنم.
 

وی با بیان اینکه دو سوم عمر کاری یک خلبان، اغلب صرف آموزش می‌شود، اظهار داشت: یک‌سوم پایانی دوره کاری خلبان، فصل بهره‌وری آن است؛ در ایران یک خلبان 65 سال فعالیت می‌کند و اینجانب 9 سال دیگر برای فعالیت وقت دارم اما "هما" به این مسئله بی‌توجه است.
 
قهرمان ملی ایران با تاکید بر اینکه به دنبال تاسیس انجمنی به نام حمایت از حقوق هوانوردی ایران است ادامه داد: در اجلاس نوزدهم ژنو یکی از مهمترین ایراداتی که مسئولان ایران ایر به من گرفتند پوشش یونیفرم ایران ایر بود.
 

وی ادامه داد: پس از سقوط پرواز ارومیه، اعتبار ایران ایر با پرواز سال گذشته بازگشت اما مسئولان ایران ایر با من چه کار کردند؟
 

شهبازی در پاسخ به این سوال که مدیرعامل ایران ایر درباره بازنشستگی زودتر از موعد چه واکنشی نشان داد گفت: به من گفتند تعهد بدهید که فعالیت اجتماعی نخواهید داشت و با شرط و شروط‌ها به کار برگردید من هم نپذیرفتم.
 

وی در پایان این اقدام مسئولان را بی منصفانه خواند و گفت: من تحت عنوان سرباز ولایت در راستای اوامر ولی امر و رفع تحریم ناجوانمردانه در صنعت هوایی ایران تلاش کردم و مرتکب هیچ گونه اشتباهی نشدم.

1
2
1 2