- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۲/۱۱/۰۵

دردناکترین مساله در میانه وضعیت نامطلوب بهداشت و درمان است

 

 

تقی خلفاپور روز شنبه در جلسه هم اندیشی جامعه پزشکی با مسوولان شهرستان توجه به زیر ساخت ها را مهمترین عامل جبران کمبودهای حوزه بهداشت خواند و افزود: روستاهای شهرستان در بحث بهداشت و درمان مشکل دارند که امیدواریم با راه اندازی مجتمع علوم پزشکی شهرستان شاهد رفع مشکلات باشیم.

وی با ابراز نارضایتی از کمبود پزشک متخصص در شهرستان گفت: با ایجاد امکانات و مشوق ها در صدد جذب پزشک متخصص هستیم.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اصل 29 قانون اساسی، برخورداری تمام مردم از خدمات بهداشت و درمان را مطرح و مسوولان را موظف به بهره برداری از درآمد دولتی و مشارکت مردمی برای تحقق این امر کرده است.
محمدعلی مددی با اشاره به اینکه بهداشت و درمان مهمترین چالش دولت و مجلس است، وضعیت بهداشت و درمان میانه را غیرقابل قبول خواند و گفت: هنوز به آن حق شهروندی که در قانون اساسی آمده نرسیده ایم.

وی اظهار کرد: اگر به رفع کمبودها با دیدگاه ساختاری و تغییر آنها به سمت وضعیت مطلوب بنگریم به طور حتم مشکلات رفع شده و به خدمات رسانی بیشتر کمک خواهد شد.

مددی از امضای قرارداد با دو سرمایه گذار برای ایجاد مرکز سی تی اسکن و MRI در میانه خبر داد.

رییس شبکه بهداشت میانه هم فاصله بین درآمد و هزینه ها را بزرگترین مشکل حوزه بهداشت و درمان دانست و گفت: بحث تعرفه ها از جمله مشکلاتی است که امیدواریم از طریق مجلس و وزارتخانه این مشکل حل شود.

میر صمد طاهری از پیشرفت 40 درصدی بازسازی بیمارستان امام خمینی میانه خبرداد و افزود: بازسازی این بیمارستان از اولویت های شبکه بهداشت و درمان بوده و پیگیر ادامه بازسازی هستیم.

رییس سازمان نظام پزشکی میانه نیز در این جلسه نظام پزشکی را سازمانی مستقل خواند که بر طبق قانون در حصار گروه ها، احزاب یا افراد نبوده و در کنار بدنه اقشار جامعه قرار دارد.
دکتر اصغر مهدوی اعتلای ارزش های اخلاقی و اسلامی در امور پزشکی، تلاش در جهت پیشبرد و اصلاح امور پزشکی، حفظ و حمایت از حقوق بیماران و حمایت از حقوق صنفی پزشکان را از جمله رسالت های مهم سازمان نظام پزشکی عنوان کرد.

وی خواستار شکل گیری هیات امنای مجمع پزشکان و مشارکت افراد تحصیلکرده در این حوزه شد و افزود: امیدواریم این تشکل بتواند اهداف جامعه پزشکی و بهداشت و درمان شهرستان را تحقق بخشد.

1
1