- ارسال کننده: کبیری علی تاریخ: ۹۲/۱۱/۰۴

طی مراسمی خبر راه اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت و دانشکده علوم پزشکی توسط دکتر مددی رسماً اعلام شد


بار دیگر دکتر مددی نماینده پرتلاش و خستگی ناپذیر میانه،ثابت کرد که پیگیری و تلاش همواره نتیجه بخش است  و همانطور که پیشتر وعده های مربوط به نصب فرستنده دیجیتال،ایجاد دانشکده فنی و حرفه ای،پروژه 602 پیام نور و دهها اقدام دیگر که مجال بازگو کردن نیست را تحقق بخشید ،این بار هم وعده ای دیگر را به واقعیت تبدیل کرد تا در آینده ای نزدیک شاهد احداث مجتمع آموزش عالی سلامت و راه اندازی دانشکده علوم پزشکی در میانه باشیم.
شب گذشته جلسه هم اندیشی جامعه پزشکی با مسئولین شهرستان در خصوص چگونگی راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی  در حالی برگزار شد که تمامی مسئولان تراز اول شهرستان ،اعضای شورای اداری و جمع کثیری از پزشکان حضور داشتند.

دکتر مهدوی
در ابتدای این مراسم دکتر مهدوی رئیس نظام پزشکی شهرستان میانه طی سخنانی اظهار داشت:قانون رسالت و وظایفی را برای سازمان نظام پزشکی مقرر کرده که از جمله آنها می توان به چند مورد از قبیل:حفظ و حمایت از حقوق بیماران،حفظ و حمایت از حقوق صنفی شاغلین حرفه پزشکی،ارتقا سطح دانش پزشکی و تلاش در جهت پیشبرد و اصلاح امور پزشکی اشاره کرد.

مهدوی در ادامه خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی ما متشکل از افراد نخبه و دلسوز است که عقل و تدبیر حکم میکند که از این افراد در فرآیندهای تصمیم گیری و اجرایی به مشارکت گرفته شوند.وی همچنین ایجاد شورای سلامت در شهرستان میانه با حضور پزشکان مجرب و احداث ساختمان مشخص برای سازمان نظام پزشکی را أمری ضروری دانسته و خواستار پیگیری آن شد.
 دکتر مهدوی با گلایه از انتقادهای مطرح شده توسط رسانه ها از عملکرد بهداشت و درمان شهرستان میانه،این انتقادها را غیرمنصفانه خوانده وگفت:نباید اجازه داد که عده ای قداست و جایگاه جامعه پزشکی را نزد مردم زیر سوال ببرند.
مهدوی در خاتمه از تلاش ها و پیگیری های ارزنده آقای دکتر مددی در جهت أخذ مجوز دانشکده علوم پزشکی قدردانی و تشکر کرد.
دکتر طاهری
در ادامه این برنامه دکتر طاهری هم با ارائه گزارشی کوتاه از وضعیت بهداشت و درمان،از عملکرد این مجموعه دفاع کرد.دکتر طاهری در ادامه تصریح کرد:کار بازسازی بیمارستان امام خمینی در کنار سایر مسئولین پیگیر هستیم.رئیس شبکه بهداشت و درمان میانه از اخذ مجوز سی تی اسکن و رایزنی های مستقیم با وزیر توسط دکتر مددی خبر داده و اظهار داشت:دستگاه سی تی اسکن با پیگیری آقای مددی توسط بخش خصوصی خریداری شده که بزودی تحویل خواهیم گرفت.

دکتر مددیدکتر مددی هم طی سخنانی با اشاره به اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی اظهار داشت:برخورداری تمام شهروندان از خدمات بهداشت و درمان حق مردم است و طبق اصل 29 قانون اساسی دولت موظف است از درآمدهای عمومی و مشارکت های مردمی برای تحقق این امر اقدام کند.وی خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه 35 سال از عمر انقلاب می گذرد در طول سه دهه گذشته کارها و اقدامات اساسی در کشور انجام شده است که با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و در بخش بهداشت و درمان هم کارهای ارزشمندی صورت گرفته است ولی با این همه هنوز به وضعیت مطلوب که در شأن شهروند جمهوری اسلامی باشد نرسیده ایم.
 دکتر مددی با تشریح مشکلات موجود در بخش بهداشت و درمان شهرستان میانه اعلام کرد:کمبود اعتبار و مشکلات اقتصادی در بخش بهداشت و درمان نباید باعث پایین آمدن سطح خدمات رسانی شود ولی متأسفانه در بازدیدهای سرزده ای که در چند ماه گذشته از مراکز درمانی شهرستان داشتم وضعیت خدمات رسانی به بیماران و مراجعه کنندگان مطلوب نبود و این به هیچ وجه قابل قبول نیست.
آقای مددی تصریح کرد:چرا امروز باید شاهد این باشیم که شهرهای کوچکی که قابل قیاس با میانه نیستند سالهاست که صاحب دانشگاه علوم پزشکی اند اما میانه از این امکان نیز مانند سایرامکانات دیگر محروم است! وی گفت:بعد از مشاوره با متخصصین امر پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای راه اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت و دانشکده علوم پزشکی شدم و اکنون بحمدالله تلاشها و پیگیری های چند ماهه نتیجه داده و در آستانه راه اندازی دانشکده علوم پزشکی در میانه هستیم که قطعاً در بهبود وضعیت بهداشت و درمان تأثیرگذار است و برکات آن برای کل شهرستان در آینده نزدیک ملموس خواهد بود.
 دکتر مددی همچنین وعده داد خبرهای خوشی در مورد خرید دستگاه سی تی اسکن و ام آر آی دارم که بزودی از طریق رسانه ها به اطلاع مردم قدرشناس میانه خواهم رساند.
 دکتر مددی گفت:کارهای اجرایی در مورد پروژه تأمین آب شرب شهرستان نیز بزودی آغاز خواهد شد که در این راستا با دو تن از سرمایه گذاران بخش خصوصی در شیراز توافق کردم که انشاالله در سال آینده شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.

مهندس حسینی
 مهندس سید بهلول حسینی دیگر نماینده شهرستان میانه هم پیشاپیش فرا رسیدن ایام الله دهه فجر را خدمت حاضران تبریک گفت و ضمن اذعان به تلاشهای دکتر مددی عنوان کرد:قبل از آمدن به این جلسه برخی دوستان سفارش میکردند که در مورد راه اندازی دانشکده علوم پزشکی اظهار نظر کنم ولی بنده در مورد چیزی که اطلاعی از آن ندارم نمی توانم اظهار نظر بکنم و بواقع این کار نتیجه تلاشهای دکتر مددی است.
 
حجت الاسلام حامدی امام جمعه محترم، آقای خلفاپور فرماندار محترم و آقای دکتر حاجی قاسمی از پزشکان شهرستان از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

سایر تصاویر:

شماره یک

شماره دو

شماره سه

شماره چهار

شماره پنج

شماره شش

شماره هفت

شماره هشت

شماره نه

شماره ده

شماره یازده

شماره دوازده

شماره سیزده

شماره چهارده

شماره پانزده

1
2
3
1 2 3