- ارسال کننده: بهرام رنجبران تاریخ: ۹۲/۱۱/۰۴

خلق حماسه اقتصادی

بسمه تعالی

خلق حماسه ی اقتصادی

کم کم به پایان سال 1392 نزدیک می شویم.نگاهی به شعار سال، خلق حماسه سیاسی و خلق حماسه اقتصادی می تواند ما را در چالش بسیار مهم اقتصادی فرارویمان قرار دهد.تحقق حماسه سیاسی و حضور مردم در پای صندوق های رای این نوید را در اذهان عمومی تقویت بخشید که می توانیم با خلق حماسه دیگری درقالب اقتصادی غبار از چهره کدر و تیره و تار اقتصادی بزداییم و تحول مورد انتظار در عرصه اقتصادی را بوجود آوریم .

با مروری بر ده ماهه گذشته سال 1392و مطالعه جراید وکنکاش در رسانه ها اتفاقی که موید خلق حماسه اقتصادی در سطح شهرستان باشد نیفتاده و تنها موردیکه میتوان به آن استناد نمود نوشتن خلق حماسه سیاسی و خلق حماسه اقتصادی در سر برگ نامه ها و مکاتبات اداری و گاها در بنرها میباشد.    به نظر میرسد بسنده نمودن و بضاعت در این حد و اندازه به مثابه خویشتن گم کردن باشد زیرا شعارهای سالانه که از ناحیه مقام معظم رهبری هر ساله عنوان میشود با تیز بینی و درک واقعی از مشکلات کشور بیان میشود و بعنوان صدر دستور کار ادارات بایستی جزء سیاستهای اولویت دار مدنظر بوده باشد تا با تحول در ضوابط اداری و متناسب سازی قوانین با شعارهای هر ساله شاهد تحقق خلق حماسه اقتصادی باشیم .

توجیه مدیران و کارشناسان سازمانها و ادارات ، رفع موانع و برورکراسی های زائد و دست و پا گیر ادارات ، داشتن نگاه مثبت سازمانها به بخش خصوصی و سرمایه گذاری میتواند بخشی از وظیفه دولت  را در تحقق اصل 28 قانون اساسی که همانا اشتغال و اشتغالزایی است  بدست سرمایه گذاران توانمند و علاقمند محقق بسازد. متاسفانه هضم و تحلیل و متناسب سازی  شعار ها با قوانین از عهده سازمانهای ذی نفع در امر بسیج سرمایه گذاری بر نمی آید. مواردی دیده میشود که صحت ادعا های فوق را باثبات میرساند . سازمانیکه قادر نیست راسا در سطح شهرستان در انجام سریع در خواستهای سرمایه گذار و اعلام پاسخ به موقع اقدام نماید یقینا در خلق حماسه اقتصادی لنگ لنگان پیش خواهد رفت و با ارجاع هر مورد جزئی به استان جز اتلاف وقت ، دلسردی و از انگیزه افتادن سرمایه گذاران در امر سرمایه گذاری کار دیگری انجام نمیدهد. خوشبختانه شهرستان دارای پتانسیل قوی در داشتن سرمایه گذار و کنندگان کار و تحول گران در عرصه اقتصادی بوده که با کمال تاسف برخوردهای سرد و دور از انتظار ادارات باعث رنجش و فرار آنها و عدم سرمایه گذاری در منطقه در رفع معضل بیکاری و اقتصادی میشود .آیا روا نیست چراغ خانه را روشنتر کنیم تا به نور کم سوی بیگانگان نیازی نداشته باشیم ؟

1
1