- ارسال کننده: سهیل براتی تاریخ: ۹۲/۱۱/۰۴

مشکلی از مشکلات رانندگان کامیون(چرا شرکتهای حمل و نقل شفاف سازی نمیکنند)

با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز

بدون شک میتوان از شغل رانندگی کامیون به عنوان یکی از سخت ترین مشاغل دنیا نام برد. در کشور ما نیز این سختی کار در کنار مشکلاتی همچون فرسوده بودن بخش قابل توجهی از ناوگان حمل و نقل، به سرانجام نرسیدن بیمه تکمیلی رانندگان در اکثر نقاط کشور و... به وضوح دیده میشود.

اما گذشته از مشکلات عمده بعضا مشکلاتی پیش می آید که رسیدگی به آنها با پا در میانی و رسیدگی مسئولین محترم شهرستان قابل حل خواهد بود.

یکی از این مشکلات که مدت زمانی است که اکثر رانندگان کامیون شهرمان از آن رنج میبرند عدم ثبت مبالغی است که شرکتهای حمل و نقل از راننده به عنوان حق پایانه و کمسیون وبیمه بارو از این قبیل دریافت کرده و به صورت شفاف آن را در بارنامه ثبت نمیکنند که باعث به وجود آمدن نارضایتی هایی در بین رانندگان شده است البته این به معنای آن نیست که شرکتهای حمل و نقل مبالغ اضافی از رانندگان دریافت می نمایند، اما چه بسا در این میان رانندگانی که به خاطر عدم ارائه مستندات کافی و عدم ثبت مبالغ ذکر شده در بارنامه و سوء ظن هایی که به این دلیل پیش آمده با صاحب کامیون دچار مشکل شده و از کار بیکار شده اند. همچنین سوالی که اکثر رانندگان در این زمینه دارند این است: اگر نحوه محاسبه و مبالغ دریافتی از راننده از جانب شرکتهای فوق قانونی است چرا شرکتها این مبالغ را در بارنامه ثبت نمیکنند، گذشته از آن مگر ثبت مبالغ دریافتی از رانندگان در بارنامه کاری دشوار و غیر قانونی است که شرکتهای حمل و نقل از انجام آن امتناع میورزند. لذا از مسئولین محترم در این رابطه خواهشمند است نسبت به شفاف سازی مسئله و کمک به حل مشکل پیش آمده اقدام فرمایند.

1
1