- ارسال کننده: اشکان ثانی تاریخ: ۹۲/۱۱/۰۲

دیوار نویسی غیر مجاز مشکل لاینحل شهر میانه!!!

 در مرکز شهر کمتر محلی را می توان یافت که در روی دیوار ها و یا اموال عمومی و دولتی  آن چند آگهی دیده نشود. نبود نظارت و رسیدگی به این موضوعات باعث شده تا هم چهره شهر زشت شود و هم کسانی که دست به چنین اقداماتی میزنند روز به روز به این عمل ناشایست دست بزنند . حالت باید گفت علت این کار چیست ؟ براستی افرادی که در خیال خود قصد تبلیغ از این روش را دارند، چرا حقوق شهروندی را اینگونه راحت زیر پا میگذارند؟

در کنار این موضوع بحث چسباندن اعلامیه های ترحیم بر روی اموال عمومی و مکان های غیر مجاز  نیز موضوعی است که سالیان سال نه تنها در شهر میانه بلکه در بسیاری از شهرهای کشور همچنان از قانونی نانوشته تبعیت میکند و هنوز راهکاری اساسی برای آن اندیشیده نشده است .

با توجه به مواد 92  قانون شهرداری ها در رابطه با بحث آگهی های غیر مجاز و اعمال جرایم قانونی و نیز قسمتی از ماده 55 قانون شهرداری ها در رابطه با حفظ و اداره کردن دارائی های منقول و غیر منقول شهرداری و نیز  نصب تابلو های الصاق اعلانات و برداشتن و محو کردن آگهی ها از محل های غیر مجاز و هرگونه اقداماتی که در حفظ نظافت و زیبائی شهر موثر باشند، از شهرداری میانه انتظار می رود تا نسبت به ساماندهی این معزل که از جمله وظایف اساسی شهرداری است اقدام نماید.

ماده 92 قانون شهرداری ها:
نوشتن هر نوع مطلبی یا الصاق هر نوشته‌ای بر روی دیوارهای شهر که مخالف مقررات انجمن شهر باشد ممنوع است مگر در محلهایی که‌شهرداری برای نصب و الصاق اعلانات معین می‌کند و در این محلها فقط باید به نصب و الصاق آگهی اکتفا کرد و نوشتن روی آن نیز ممنوع است‌.متخلف علاوه بر تأدیه خسارت مالکین به پرداخت پانصد تا یک هزار ریال جریمه محکوم خواهد شد.

این در حالی است که رسانه های ارتباطی شهرستان کمتر به اینگونه مسائل میپردازند و شاید فرهنگ سازی و گوش این موضوعات قبل از وارد کردن اتهام و نقد در سایر مسائل در الویت باشد .

 

تصاویر زیر مربوط به دیوار کشی ورودی شهرک اندیشه است که علاوه بر اقدامات مثبت شهرداری دیری نپایید که به این وضع دچار گردید :

 

.........

.....

1
1