- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۲/۱۱/۰۱

شهید دانشجو محمد باقری

 
mohamad baqeri


۱۴ مهر ۱۳۶۱

شهید دانشجو محمد باقری

نام پدر : جواد
تاریخ تولد: 1339
محل تولد: میانه 
رشته تحصیلی: دامپروری
نام دانشگاه : تبریز 
تاریخ شهادت : 14 مهر 1361
محل شهادت: سومار
عملیات:

زندگی نامه شهید

شهید محمد باقری در سال 1339 در شهرستان میانه متولد شد .تحصیلات مقدماتی را در زادگاه خود با موفقیت به اتمام رساند.در آزمون سال 1358 دانشگاهها شرکت نمود و در رشته دامپروری دانشگاه تبریز  پذیرفته شد .

دوره جوانی ایشان باقیام مردم مسلمان ایران به رهبری امام خمینی ره همزمان شده بود .او مانند دیگر جوانان در راهپیمایی ها و تظاهرات مردمی شرکت می کرد .بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همه صحنه ها حضوری فعال داشت .در جلسات مذهبی دانشگاهها شرکت می نمود و با هواداران گروهک های شرق و غرب زده بحث و مناظره می کرد .

شروع جنگ تحمیلی و تعطیلی دانشگاهها جهت انقلاب فرهنگی ،حضور در جبهه و جنگ را برای خود وظیفه دانست و بارها به میادین نبرد اعزام گردید که در آخرین اعزام در تاریخ 14 مهر 1361 در منطقه عملیاتی سومار به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

قسمتی از وصیت نامه شهید

« معبودا ،پاک پروردگارا چه زیباست جلوگاه جمالت و چه با شکوه است نمایشگاه جلالت .

در حیرتم خداوندا ،آیا این منم که توفیق نظاره بر فروغ تابناک ملکوتی تو را در یافتم و افتخار راز و نیاز در این ساعات با تو نصیبم گشته است . هم اکنون که روحم از میان قفس کالبد تن ،فضای بیکران و زمان را زیر پا نهاده از دریچه بارگاهت که به دیدگانم گشوده ای همه هستی را در راز و نیاز با تو می بیند و طعم آزادی روح را از علائق سنگین بار مادیات می چشد …»

1
1